شروع دومین مرحله از فرایند تبادل اسرا میان دولت مستعفی و انصارالله

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، دومین مرحله از تبادل اسرا میان دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله ساعتی قبل شروع شد. بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای وابسته به صلیب سرخ جهانی در فرودگاه صنعاء به زمین نشست تا اسرای وابسته به ائتلاف سعودی را در چارچوب تبادل اسرا، به عدن منتقل کند.

شروع دومین مرحله از فرایند تبادل اسرا میان دولت مستعفی و انصارالله

این هواپیما 100 اسیر یمنی را به عدن منتقل کرد. همچنین 100 اسیر وابسته به نیروهای انصارالله به وسیله هوایی، وارد صنعاء شدند.

روز گذشته، یارا خواجه سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ از انجام بزرگترین عملیات تبادل اسرا در یمن اطلاع داد. بر اساس این گزارش، وی اعلام نمود که عملیات تبادل اسرا در یمن در حال اجرا است و مجموعاً بیش از 1000 نفر از اسرای هر دو طرف را شامل می گردد.

این مقام کمیته بین المللی صلیب سرخ یادآور شد: این اولین بار از زمان شروع جنگ یمن در سال 2015 است که چنین عملیات بزرگی برای تبادل اسرا انجام می گردد.

طبق اعلام مقامات یمنی، عملیات تبادل اسرا میان نیروهای مسلح این کشور و ائتلاف سعودی متشکل از عربستان، کشورهای هم پیمان و مزدوران سعودی، انجام می گردد.

گفته می گردد که فرایند انجام این عملیات از روز پنجشنبه شروع شده و تا روز شنبه هفته آینده ادامه پیدا خواهد نمود.

آخرین اخبار حاکی از آن است که در جریان این عملیات تبادل اسرا بیش از 680 یمنی در مقابل 400 تَن از اعضای ائتلاف سعودی و یا مزدوران وابسته به آن، آزاد می شوند. نام برادر منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز در لیست اسرایی که مبادله می شوند، به چشم می خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1383

به "شروع دومین مرحله از فرایند تبادل اسرا میان دولت مستعفی و انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دومین مرحله از فرایند تبادل اسرا میان دولت مستعفی و انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید