ابراز نگرانی کانادا نسبت به نقض حقوق بشر در میانمار

به گزارش بالیو، وزیر خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در میانمار استقبال نموده است.

ابراز نگرانی کانادا نسبت به نقض حقوق بشر در میانمار

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریستیا فری لند وزیر خارجه کانادا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از تصویب قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در میانمار استقبال کرد.

فری لند در این بیانیه تاکید نمود: امروز کانادا و جامعه بین المللی ، نقض غیرقابل انکار حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت های قومی و مذهبی در میانمار را محکوم می نماید.

وی در ادامه توضیح داد: کشورها مسئول حفاظت از مردم خود در برابر پاکسازی قومی و نقض حقوق بشر هستند. ما از ارتش و مقام های غیر نظامی در میانمار می خواهیم تا همه اقداماتی را که می توانند برای خاتمه دادن به خشونت انجام دهند و اجازه تحویل یاری های انسان محبت آمیز را بدهند و توصیه های کمیته مشورتی به ریاست کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل را به طور کامل اجرا نمایند.

وزیر خارجه کانادا اضافه کرد: کانادا از همه طرف ها می خواهد تا به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشند و اجازه بازگشت امن و داوطلبانه مسلمانان روهینگیا را به خانه های خود بدهند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل از 25 اوت تا به امروز بیش از 617 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت آمیز نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش فرار نموده اند.

در ماه سپتامبر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اوضاع در استان راخین را پاکسازی قومی ارزیابی و توصیف نموده است.

انتهای پیغام /

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1037

به "ابراز نگرانی کانادا نسبت به نقض حقوق بشر در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی کانادا نسبت به نقض حقوق بشر در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید