اثرات طرح فراگیر اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی روستایی

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، در طرح پیشنهادی الحاق یک تبصره به ماده 41 قانون کار مبنی بر اینکه کارفرمایان مشاغل ایجاد شده در روستاها با کمتر از 10 نفر کارگر از شمول حداقل مزد مستثنی هستند. همچنین پرداخت مزد، حق بیمه و سایر مزایای متعلق به کارگران در این مشاغل بر اساس قرارداد فی مابین بوده و صندوق بیمه متناسب با مبلغ دریافتی، ملزم به ارائه خدمات بیمه ای، درمانی و بازنشستگی است.

اثرات طرح فراگیر اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی روستایی

اکبر اخوان مقدم مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) در خصوص این طرح گفت: با توجه به اینکه این خیریه در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار، معلولان، روستاییان، افراد دارای سوءسابقه و کم توانان در کارگاه ها اقدام می نماید، مدتی است بر روی طرح پیشنهادی مبنی بر اشتغال فراگیر روستاییان با نمایندگان مجلس همکاری می نماید؛ به طوری که در حال حاضر 60 نماینده با این الحاقیه موافقت کردند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح که قرار است در صحن مجلس مطرح گردد، تعداد بیشتری از روستاییان مشغول به کار خواهند شد. همچنین افرادی که به شهرها مهاجرت کردند، با وجود شرایط در روستا، به محل اقامت خود بازمی گردند.

اخوان مقدم با اشاره به اینکه تاکنون نسبت به اشتغال 1000 نفر در صنایع دستی، صنایع کوچک، خیاطی و ... اقدام نموده ایم، اضافه کرد: با اقداماتی که انجام می دهیم، بستری را فراهم نموده ایم تا افراد در معرض آسیب در حاشیه شهرها و روستاها دارای شغل شوند و ما نیز با معرفی آنها به کارفرمایان، زمینه اشتغالشان را فراهم می کنیم.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) با اشاره به اینکه به دنبال افزایش شغل برای روستاییان و افراد مرتبط با آنها، هستیم، گفت: یکی از موانعی که در این خصوص وجود دارد، قانون کار است و با تدوین این الحاقیه، قصد داریم نواقص را رفع کنیم چرا که این موضوع یک مطالبه عمومی است.

وی توضیح داد: در حال حاضر شاهد افزایش قراردادهای غیررسمی و افزایش تورم و بیکاری هستیم و ما قصد داریم با اصلاح قانون، این موارد را رفع کنیم.

اخوان مقدم گفت: در این راستا جلسات متعددی با نمایندگان کارفرمایی، کارگری و نمایندگان مجلس برگزار نموده ایم و نواقص را به آنها انتقال داده، تا جایی که امیدواریم نمایندگان در صحن علنی به این قانون رأی دهند.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) اعلام نمود: تصویب این الحاقیه به نفع مصرف کنندگان نیز خواهد بود چرا که با فراوری کالاهای ارزان، اجناس ارزانتر به دست آنها می رسد و برای دولت، کارفرما و کارگر نیز منفعت دارد؛ با این طرح میلیون ها انسان می توانند مشغول به کار شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 125

به "اثرات طرح فراگیر اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات طرح فراگیر اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید