ادامه تنش میان نخست وزیر و مجلس انگلیس بر سر برگزیت

به گزارش بالیو، نخست وزیر انگلیس بار دیگر بر این مساله تاکید نموده است که هرگز خواهان تمدید مهلت قانونی برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد شد.

ادامه تنش میان نخست وزیر و مجلس انگلیس بر سر برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: هیچ گونه درخواستی مبنی بر تمدید زمان برگزیت مطرح نخواهم کرد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس چند ساعت پس از آن مطرح شده است که نمایندگان مجلس با تصویب طرحی از وی خواسته اند تا خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تا سال 2020 میلادی به تاخیر بیندازد مگر آنکه وی بتواند به یک توافق نهایی برگزیت دست یابد.

برای دومین بار در یک هفته اخیر، نمایندگان مجلس انگلیس با درخواست جانسون برای برگزاری انتخابات سراسری مخالفت کردند تا بحران برگزیت پیچیده تر از گذشته گردد.

در حالی که آینده برگزیت هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، جلسات مجلس انگلیس از سوی نخست وزیر تا اواسط اکتبر به حالت تعلیق درامده است.

احزاب مخالف این اقدام جانسون را اهانت آشکار به دموکراسی ارزیابی نموده اند. نمایندگان مجلس با تصویب چند قانون و طرح عملا کنترل جانسون بر روند برگزیت را محدود نموده اند.

رهبران اروپایی نیز بارها تاکید نموده اند که هیچ گونه پیشنهادات تعیین و روشنی را از سوی مقام های لندن دریافت ننموده اند و این در شرایطی است که نشست اتحادیه اروپا قرار است 17 و 18 اکتبر برگزار گردد.

جانسون در اظهاراتی در مجلس انگلیس گفت: این دولت به مذاکرات خود برای دستیابی به یک توافق ادامه خواهد داد، و در عین حال برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق نیز آماده می گردد. من در نشست مهم اتحادیه اروپا در روز 17 اکتبر شرکت خواهم کرد و مهم نیست که این مجلس چقدر بخواهد دست های من را برای اجرای برگزیت ببندد. من برای دستیابی به توافقی که به نفع منافع ملی کشور باشد کوشش خواهم کرد. این دولت دیگر برگزیت را به تعویق نخواهد انداخت.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: این حزب مایل به برگزاری انتخابات است ولی تا زمانی که مطمئن نگردد برگزیت به تعویق خواهد افتاد، از اقدامات جانسون حمایت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 382

به "ادامه تنش میان نخست وزیر و مجلس انگلیس بر سر برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش میان نخست وزیر و مجلس انگلیس بر سر برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید