ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند پس از 51 روز

به گزارش بالیو، در حالیکه 51 روز از شروع حکومت نظامی و حبس اجباری مسلمانان کشمیری توسط نظامیان هندی می گذرد، هنوز هم تمام بازارها و مراکز اداری و آموزشی و... در کشمیر تعطیل هستند.

ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند پس از 51 روز

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر وای نیوز، حکومت نظامی و حبس اجباری مردم مظلوم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 51 روز همچنان ادامه دارد.

گزارش ها حاکی است دولت دهلی نو بدون توجه به حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر هنوز هم تمام مسیرهای مواصلاتی به منطقه را مسدود نموده است.

از سوی دیگر سرویس اینترنت و موبایل نیز در کشمیر قطع شده و مردم توان برقراری ارتباط با عزیزانشان در نقاط مختلف دنیا را ندارند.

گفته می گردد برقراری حکومت نظامی هند خسارتی بالغ بر 900 میلیارد روپیه به مردم کشمیر تحمیل نموده و آنها با مسائل معیشتی روبرو هستند.

این در حالی است که بیماران کشمیری به داروهای مورد احتیاج ود دسترسی ندارند و دولت هند نیز توجهی به وخامت حال آنها نمی کند.

اوضاع در کشمیر پس از آن به تشنج کشید شد که دولت هند قوانین 370 و 35 ای را لغو کرد که در عمل باعث به اقلیت کشیده شدن مسلمانان منطقه خواهد شد.

سازمان ملل از دولت های دهلی نو و اسلام آباد خواسته با برگزاری یک همه پرسی آزادانه حق انتخاب سرنوشت را به مردم کشمیر بدهند.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار نفر از مسلمانان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 439

به "ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند پس از 51 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند پس از 51 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید