ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره در شمال شرق اصفهان

به گزارش بالیو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره در استان که از ابتدای مردادماه امسال بااعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال آغازشده بود، اطلاع داد.

ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره در شمال شرق اصفهان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فریدون الله کمک با اعلام این مطلب گفت: با توجه به پیچیدگی عملیات مرمتی، به اجماع نظر کارشناسان احتیاج بود که باهمت ناظران و کارشناسان دفتر حفظ و احیای استان و همچنین کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، بهترین روش پاک سازی انتخاب و اجرا شد.

اوگفت: شروع عملیات با تخریب ساختمان جدیدی که بر روی شبستان زیرزمینی مسجد تاریخی قرارگرفته بود، شروع شد و در ادامه مرمت و احیای بخش جنوبی مسجد شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه کرد: بخشی از این طرح مرمتی که تاکنون صورت گرفته شامل دیوارچینی، اجرای طاق و تویزه، قید بندی، پالانه کردن، کاهگل پشت بام، کف فرش آجری، بندکشی دیوارها و سقف ها و مرمت گچ بری های محراب های مسجد است.

او با اشاره به این که در ادامه روند مرمت و احیای این مسجد تاریخی در امسال از بودجه استانی نیز مبلغی بالغ بر 800 میلیون ریال تخصیص یافته است، گفت: در حال حاضر به همت مرمت گران، بخش شبستان جنوبی مسجد به طور کامل مرمت و احیاشده و برای انجام فریضه نماز و مراسم های مذهبی در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

الله کمک گفت: در حال حاضر عملیات مرمت و احیای قسمتی از شبستان بالایی مسجد که شامل اجرای طاق و تویزه و پشت بام است به عنوان مرحله دوم عملیات مرمت و احیای این مسجد تاریخی شروعشده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 520

به "ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره در شمال شرق اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره در شمال شرق اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید