اصل کلمه فراوری در فضای مالی اصفهان به فراموشی سپرده شده است

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، غلامعلی قادری ظهر چهارشنبه در جمع اعضای کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری استان 13.6 درصد است و این در حالی است که نرخ متوسط کشوری 10.8 درصد است.

اصل کلمه فراوری در فضای مالی اصفهان به فراموشی سپرده شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی مهمترین راه برون رفت از مسئله بیکاری در استان اصفهان را توجه به کارآفرینی دانست و اضافه نمود: در زمان حاضر احتیاج به خدمات فنی و مهندسی در استان از سوی فعالان مالی احساس می گردد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: متاسفانه اصل کلمه فراوری در فضای مالی اصفهان به دست فراموشی سپرده شده و این در حالیست که فراوری نقش موثری در اشتغال زایی و توسعه مالی استان دارد.

دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به لزوم شناسایی کارآفرینان، فرم های خود ارزیابی بر مبنای اصول علمی تهیه شده و فراخوان مربوط به زودی اعلام می گردد.

محمودرضا اقارب پرست ادامه داد: بایستی با جمع آوری این پتانسیل عظیم موجود در استان، حوزه کارآفرینی را متحول سازیم.

وی خواهان تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از تجربه کارآفرینان شد و گفت: این ارتباط می تواند در قالب جلسات مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاهای استان شکل گیرد.

دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت: کارآفرینان پیروز می توانند جوانان را تشویق به کارآفرینی نمایند و تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهند.

وی بخش گردشگری را یکی از بکرترین فضاها برای کارآفرینی جوانان برشمرد و گفت: با کوشش مستمر و ایده های نو می توان در بخش گردشگری روستاها تحول بزرگی ایجاد کرد.

اقارب پرست خواهان توجه به کارآفرینی فرهنگ و هنر و آموزش در جامعه شد و گفت: در سال های گذشته کارآفرینان بخش فرهنگ و هنر توانسته اند تاثیراتی در بخش کارآفرینی ایجاد نمایند و همچنین در بخش آموزش مراکز بزرگ آموزشی همراه با ایده های خلاق آموزشی ایجاد شده است.

وی خواهان توجه به جوانان به ویژه دانشجویان از سوی کانون کارآفرینی در موضوع نهادینه شدن کارآفرینی در دانشگاه ها شد و ادامه داد: دوره دانشجویی بهترین زمان برای کارآفرین شدن است.

دبیر کانون کارآفرینی استان اصفهان خواهان توجه به کارآفرینی در بخش کشاورزی شد و گفت: سالانه 100 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور فراوری می گردد که 20 میلیون تن در ردیف ضایعات قرار می گیرد و کارآفرینان می توانند از این تهدید یک فرصت مالی بسازند.

وی با اشاره به امحای مقادیر زیادی سیب زمینی در استان فارس گفت: سال های گذشته در استان اصفهان نیز امحا صورت گرفته و رسانه ای نشده و این در حالیست که در سایر کشورها یک هزار و 100 فرآورده از سیب زمینی بدست می آورند ولی در ایران تنها سه نوع محصول فرآوری می گردد.

اقارب پرست اضافه نمود: بخش کشاورزی بخش مستعدی برای کارآفرینی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی خواهان تفکیک کارآفرینان به بحش اجتماعی و عمومی شد و گفت: زنان خانه دار می توانند به عنوان کارآفرین زیست محیطی شناخته شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 942

به "اصل کلمه فراوری در فضای مالی اصفهان به فراموشی سپرده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصل کلمه فراوری در فضای مالی اصفهان به فراموشی سپرده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید