اعطای یارانه تجاری سازی به طرح های فناورانه

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، مهدی کشمیری در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار گردید، اظهار کرد: سال گذشته غیر از نمایشگاه دستاوردها، دو برنامه داشتیم؛ یکی از برنامه ها یارانه تجاری سازی بود و دیگری فناور برتر که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شد.

اعطای یارانه تجاری سازی به طرح های فناورانه

وی اضافه نمود: در برنامه یارانه تجاری سازی بنا بر این است که اگر در نمایشگاه عرضه کنندگان فناوری با سرمایه گذاران به توافق برسند، یارانه ای از سوی وزارت علوم به آنها تعلق می گیرد. در سال 98، 300 توافقنامه به مبلغ 500 میلیارد تومان انجام شد از این تعداد 114 تفاهم نامه تبدیل به قرارداد به مبلغ 170 میلیارد تومان شدند و از این تعداد 66 مورد برای پرداخت یارانه تجاری انتخاب شدند.

مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: سال گذشته این یارانه از سوی وزارت علوم پرداخت می شد اما سال جاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در پرداخت این یارانه با ما همکاری خواهد داشت.

کشمیری ادامه داد: سال گذشته در طرح فناور برتر 6 فناور انتخاب شدند و به هر کدام 75 میلیون تومان گرنت تعلق گرفت که جمعا 450 میلیون تومان شد. سال جاری نیز همین حمایت را از فناوران برتر خواهیم داشت و این مبلغ حمایتی گرنتی است که در توسعه محصولات جدید باید استفاده گردد.

وی در ادامه گفت: سال جاری طرح جدیدی تحت عنوان هم سرمایه گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی پیش می بریم که اگر برای یک فناوری سرمایه گذار جذب شد، تا 4 برابر سرمایه سرمایه گذاران منابع اقتصادی تعلق خواهد گرفت. در همین زمینه تا به امروز 35 طرح برای ما ارسال شده که 10 طرح به صورت جدی در حال آنالیز است و حدود سه طرح تا هفته آینده در مرحله توافقنامه با سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1494

به "اعطای یارانه تجاری سازی به طرح های فناورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای یارانه تجاری سازی به طرح های فناورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید