امکان خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا

به گزارش بالیو، مدیرکل بهزیستی هرمزگان با معرفی سامانه خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا گفت: تمامی شهروندان می توانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR مراجعه کنند.

امکان خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین رنجبرگبا اعلام این خبر اضافه کرد: سامانه خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های روانی-اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد.

وی گفت: دفتر مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، تدوین محتوی و زیرساخت و فن آوری؛ سامانه خودارزیابی شرایط روان شناختی را طراحی کرد که در این فرآیند، خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه خواهد شد

مدیرکل بهزیستی هرمزگان به معرفی سامانه خودارزیابی شرایط روان شناختی پرداخت و گفت: افراد پس از مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی، به سؤالات تخصصی پاسخ خواهند داد. درصورتی که فرد در هر یک از آیتم ها از حد طبیعی عبور کرده باشد، به منظور افزایش دقت در ارزیابی به تناسب نمره، سؤالات دیگری را پاسخ خواهد داد. سپس در خاتمه فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیه های روان شناختی ارائه می شود.

رنجبر قابلیت دیگر سامانه را ارجاع به صدای مشاور (1480) سازمان دانست و مطرح نمود: بدین صورت افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار می گیرند (تنش شدیدتری را تجربه می کنند)، می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خودارزیابی روان شناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (1480) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (1480) به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

وی با اشاره به این که این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و تمام فرایند خدمت به صورت رایگان ارائه می شود، اضافه کرد: هم وطنان عزیز می توانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR مراجعه نمایید.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تأثیرات منفی اجتماعی و مدیریت و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی را از نتایج مثبت مراجعه عموم به این سامانه دانست و اظهار کرد: با مراجعه مردم به سامانه خودارزیابی روان شناختی شاهد تحقق این اتفاقات خوب باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1031

به "امکان خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان خودارزیابی شرایط روان شناختی در بحران ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید