اهدای نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت تایلند

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، پروفسور پیاساکول، وزیر بهداشت عمومی تایلند و هیأت همراه ضمن بازدید از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی در ناهار کاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه شرکت کردند.

اهدای نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

وزیر بهداشت عمومی تایلند روز آدینه 18 اسفند 96 با استقبال دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت و دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد موزه ملی تاریخ علوم پزشکی شد و با دانشگاه علوم پزشکی تهران آشنا شد.

در این نشست توانمندی های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ویژه در حوزه جذب و آموزش دانشجویان خارجی نیز تشریح شد.

سپس پروفسور پیاساکول و هیأت همراه با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه از بخش های مختلف موزه بازدید و امکان آشنایی با بخشی از ظرفیت های تاریخ علوم پزشکی ایران را به دست آوردند.

در ادامه، ناهار کاری وزرای بهداشت دو کشور و رئیس دانشگاه با حضور مدیران و معاونان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزیر بهداشت در مورد مهم ترین مباحث مطرح شده طی این دیدار گفت: تایلند نخستین کشور دنیا سومی است که به پوشش همگانی سلامت دست یافته و به همین دلیل وزارتخانه های دو کشور از قبل همکاری های مشترک متعددی را با یکدیگر داشته اند.

وی اضافه نمود: در این ملاقات همکاری در زمینه کنترل هزینه ها با توجه به اینکه بودجه های حوزه های سلامت و بهداشت در اغلب نقاط دنیا تکافوی هزینه های این بخش را نمی کند، مورد تأکید نهاده شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ارزیابی تکنولوژی های سلامت و آموزش گروه های درمانی با همکاری مشترک برای اقدامات بهداشتی را از دیگر زمینه های توافق شده مطرح نمود.

حریرچی همچنین از بحث و آنالیز پیرامون چگونگی مدیریت منابع اقتصادی کشورها در حوزه بهداشت و درمان در این ملاقات اطلاع داد.

دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز دیدار با وزیر بهداشت عمومی تایلند را زمینه ساز آشنایی با سیستم نظام آموزش عالی این کشور دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه پروفسور پیاساکول نزدیک به یک دهه ریاست بهترین دانشگاه تایلند را برعهده داشته، امیدواریم تعاملات علمی با این کشور وارد مرحله جدیدی گردد.

وی از انجام تعاملاتی با مسئول آموزش عالی پزشکی تایلند اطلاع داد و گفت: مذاکراتی در راستای تبادلات دانشگاهی و انجام پروژه های مشترک انجام شد.

در انتهای این مراسم، نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط دکتر کریمی، رئیس دانشگاه به پروفسور پیاساکول اهدا شد.

همچنین به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر، هدایایی توسط وزیر بهداشت به دو نفر از بانوان هیأت وزارت بهداشت عمومی تایلند اعطاء شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 244

به "اهدای نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای نشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید