ایران خودرو در عمان واحد تولیدی دایر می نماید

به گزارش بالیو، خبرنگاران: شرکت ایران خودرو در حال آنالیز احداث یک واحد تولیدی در عمان است که محصولات آن می تواند به کشورهای آفریقایی صادر گردد.

ایران خودرو در عمان واحد تولیدی دایر می نماید

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مسقط دیلی، شرکت ایران خودرو در حال آنالیز ایجاد یک واحد فراوریی در عمان است که بازار هدف آن کشورهای آفریقایی خواهد بود.

در جریان دیدار هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو با حسن احمد النبهانی، مدیر ارشد اجرایی صندوق سرمایه گذاری عمان در تهران، این پیشنهاد از سوی طرف عمانی مطرح شد.

یکه زارع در این باره گفت: اگر ثابت گردد که این طرح از نظر اقتصادی به صرفه است، و سرمایه مورد احتیاج تامین گردد، ایران خودرو تمایل دارد یک واحد فراوریی در عمان ایجاد کند و فراوریات خود را به بازارهای منطقه ای صادر نماید.

بر اساس این طرح، سالانه 20 هزار دستگاه خودرو به صورت اس کی دی فراوری خواهد شد که 5 هزار دستگاه آن در بازار داخلی عمان و 15 هزار دستگاه در بازارهای کشورهای همسایه نظیر یمن، سودان، اتیوپی، اریتره و مناطق دیگر به فروش خواهد رسید.

ایران خودرو تمام خدمات مهندسی و فن آوری مورد احتیاج را تامین می نماید و به دنبال تامین اقتصادی این پروژه از سوی عمان است. علی علامی، معاون صادرات ایران خودرو گفت، این طرح که احتیاج به 100 میلیون دلار سرمایه گذاری دارد به فراوری فرصت های شغلی در عمان یاری خواهد نمود. صنعت خودرو دومین صنعت فعال در ایران پس از نفت و گاز محسوب می گردد.

ایران در طی دهه های گذشته صنعت خودروی خود را توسعه داده است. ایران خودرو در سال های گذشته خودروهای تحت برند شرکت های فرانسوی و خودروی سمند را فراوری نموده که این خودروها نه تنها در ایران بلکه در بازار کشورهایی نظیر عراق، سوریه و آذربایجان مشتری دارد.

صندوق سرمایه گذاری عمان که یک نهاد دولتی است، اخیرا 40 درصد سهام شرکت فراوری قطعات ترموپلاستکی سیگیت اس پی ای ایتالیا را خریداری نموده است. این اقدام بخشی از کوشش های عمان برای سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعت فراوری قطعات خودرو در این کشور بوده است.

124

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 483

به "ایران خودرو در عمان واحد تولیدی دایر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو در عمان واحد تولیدی دایر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید