باید مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه ها افزایش یابد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: در آستانه مهرماه قرار داریم. ضروری است که برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه هایی را پیش بینی کنیم. این نشست فرصت مغتنمی است به دلیل نقش معین کننده ای که این دو حوزه در فعالیت دانشگاه ها دارند و اگر پیش بینی های لازم توسط این دو حوزه صورت گیرد دانشگاه ها سال موفقی را خواهند داشت. ما وقت و سرمایه زیادی را در دانشگاه ها هزینه می کنیم ولی تا مرز مطلوب فاصله زیادی داریم.

باید مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه ها افزایش یابد

وی ادامه داد: با وجود اینکه شاهد فضای با نشاطی در دانشگاه ها بوده و خدمات رفاهی خوبی را در بخش های مختلف ارائه می دهیم، اما باز هم تاکید می کنم به دلیل ساختار ویژه ای که خدمات دانشجویی در دانشگاه ها دارد، با مرز مطلوب فاصله زیادی داریم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید نمود: دانشگاه ها نتوانسته اند دیگر امکانات کشور را به دانشگاه ها منتقل نموده و به دانشجویان منتقل نمایند و در اختیارشان قرار دهند.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: شیوه ارائه خدمات دانشجویی یکی از مسائلی است که کشور باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: سیاست ها و برنامه ها در دانشگاه ها در تمام حوزه ها باید یکپارچه باشد. ما در دانشگاه تهران نیز تمام سیاست ها و برنامه هایمان یکپارچه است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید نمود: باید مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه ها افزایش یابد و در این زمینه از شوراهای صنفی دانشجویی باید یاری گرفت.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: افزایش کانون های فرهنگی و اجتماعی و فعالیت و مشارکت دانشجویان در این تشکل ها باعث می گردد که روحیه کار گروهی و خلاقیت توسط دانشجویان افزایش یابد.

وی در ادامه به کار تخصصی دانشجویی اشاره نمود و گفت: ما در دانشگاه تهران سعی نموده ایم از تخصص دانشجویان در کنار کار دانشجویی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 35

به "باید مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه ها افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید مشارکت دانشجویان در فعالیت دانشگاه ها افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید