توافق چین و آلمان برای همکاری در حل بحران سوریه

به گزارش بالیو، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر چین در پکن درباره همکاری در زمینه حل بحران سوریه با هم توافق نموده و بر این مسئله تاکید کردند.

توافق چین و آلمان برای همکاری در حل بحران سوریه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن، صدر اعظم آلمان در سفر به چین و در ملاقات با لی که چیانگ نخست وزیر این کشور با وی در راستای همکاری برای راهکار بحران سوریه توافق کرد. همچنین قراردادهای مالی بسیاری بین دو کشور منعقد شد.

به این ترتیب چین و آلمان می خواهند در راهکار سیاسی بحران سوریه با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

که چیانگ در ملاقات با مرکل در پکن بر این مسئله تاکید نمود که همچنین سازمان ملل یک ابزار و راه خوب برای حل این درگیری ها است. وی همچنین وعده داد که یاری های انسانی بیشتری برای کشورهای منطقه که تعداد زیادی پناهندگان را اسکان داده اند و از آن ها مراقبت می نمایند در نظر بگیرد. دو کشور همچنین قراردادهای مالی به ارزش ده ها میلیارد را امضا کردند.

اما در نقطه مرکزی ملاقات این دو مقام اروپایی و آسیایی بحران سوریه قرار داشت. نخست وزیر چین اعلام نمود که یک راهکار برای این بحران فوری تر از قبل است. وی بر این عقیده است که اتحادیه اروپا و آلمان و قدرت های منطقه می توانند بر این بحران غلبه نمایند.

نخست وزیر چین ابراز امیدواری کرد که تلاشهای مشترک و پیشنهادات در این راستا به پیشرفت هایی منجر گردد. ما سهم خود در راهکار بحران سوریه را انجام می دهیم. چین هم روز آدینه در نشست بحران سوریه در وین شرکت خواهد نمود.

صدر اعظم آلمان هم این مسئله را تمجید کرد که حالا علامت هایی برای فرمت های مذاکره وجود دارد. هر چه سریع تر بتوانیم به مردم سوریه یاری کنیم بهتر است. با توجه به حدود 300 هزار کشته و میلیون ها پناهنده زمان کوتاه می گردد.

وی همچنین توضیح داد که ما بر یک راهکار سیاسی و دیپلماتیک تاکید داریم.

نخست وزیر چین نیز اعلام نمود که با توجه به تعداد زیادی پناهندگان مقابله با این شرایط ضرورت دارد. برای اینکه پایداری در منطقه را دوباره ایجاد کنیم این مسئله همچنین ضرورت دارد که توسعه مالی و اجتماعی در کشورهای بحران زده را در پیش گیریم. باید با فقر مبارزه گردد.

وی درباره فاجعه پناهندگان در کشور آلمان و اروپا ابراز نگرانی عمیق کرد و آن را دردناک دانست.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 744

به "توافق چین و آلمان برای همکاری در حل بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چین و آلمان برای همکاری در حل بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید