توطئه ترور علیه نخست وزیر ارمنستان خنثی شد

به گزارش بالیو، سرویس امنیت ملی ارمنستان (NSS) خاطرنشان کرد، توطئه ترور نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور و کنترل قدرت به دست گروهی از مقام های سابق خنثی شده است.

توطئه ترور علیه نخست وزیر ارمنستان خنثی شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان از سه شنبه پیش از سوی هزاران معترض تحت فشار قرار گرفته و آنها خواهان استعفای او بر سر آتش بسی شده اند که پس از شش هفته درگیری، پیشرفت ارضی مهمی برای جمهوری آذربایجان در قره باغ به شمار می رود.

سرویس امنیت ملی ارمنستان اعلام نمود، رئیس پیشین این نهاد، رئیس سابق جناح پارلمانی حزب جمهوری خواه و یک کهنه سرباز جنگ اکنون در بازداشت به سر می برند.

در بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: این مظنون ها در نظر داشتند تا به صورت غیرقانونی قدرت را به وسیله قتل نخست وزیر به دست آورند و گزینه هایی هم برای جایگزینی او مورد بحث قرار داده بودند.

پاشینیان در روزهای گذشته گفت، هیچ چاره ای جز امضای این توافق نداشته است و در غیر اینصورت ضررهای ارضی بیشتری وارد می شد. او گفت، شخصا مسوولیت این عقب گرد را می پذیرد اما درخواست ها برای استعفا را رد کرد.

این آتش بس جلوی اقدام نظامی در داخل و اطراف قره باغ را که از سوی جامعه بین المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته می گردد، متوقف کرد. این بخش جمعیت ارمنی دارد. براساس این توافق، 2000 نیروی صلحبان روسیه در این منطقه مستقر می شوند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1387

به "توطئه ترور علیه نخست وزیر ارمنستان خنثی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توطئه ترور علیه نخست وزیر ارمنستان خنثی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید