خبرنگاران ارایه 8 هزار خدمت به صنایع و مراکز علمی باهمکاری ایرانیان خارج از کشور

به گزارش بالیو، تهران-خبرنگاران- آمارها نشان می دهند با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تا به امروز هشت هزار خدمت تخصصی و دانشی ایرانیان خارج از کشور به صنایع و مراکز علمی ارایه شده است.

خبرنگاران ارایه 8 هزار خدمت به صنایع و مراکز علمی باهمکاری ایرانیان خارج از کشور

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار گزارشی از اقدامات اجرا شده، تاکید کرد: تخصص هایی که به مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور معرفی می شود برای رفع نیازهای فناورانه داخلی به کار می رود.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است.

اجرای این طرح با ایجاد 150 پایگاه شامل بهترین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور سرعت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس آخرین آمار ارایه شده تا به امروز 150 پایگاه تخصصی همکار این مرکز به این برنامه پیوسته اند. پایگاه هایی که با هدف سرعت دادن به فرآیند صادراتی زیست بوم فناوری و نوآوری در دیگر کشورها شکل گرفته اند و محلی برای معرفی دستاوردهای فناورانه متخصصان ایرانی به دنیا هستند.

این مرکز تعاملات با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و مشخص، راه اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه تخصصی همکار، فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور، فراهم کردن شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و کمک به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1507

به "خبرنگاران ارایه 8 هزار خدمت به صنایع و مراکز علمی باهمکاری ایرانیان خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارایه 8 هزار خدمت به صنایع و مراکز علمی باهمکاری ایرانیان خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید