خبرنگاران استاندار: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت همیشگی گلستان است

به گزارش بالیو، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت کشاورزی، مرزی و زیرساختی این استان گفت که حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه بخش های مختلف، جزو اولویت همیشگی گلستان است.

خبرنگاران استاندار: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت همیشگی گلستان است

هادی حق شناس روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده و نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان گفت: حجم فراوری محصولات کشاورزی گلستان از سه میلیون تن در سال 92 به بیش از پنج میلیون تن در حال حاضر رسیده و همچنین حجم آبخیزداری 310 هزار هکتاری استان در طول دولت تدبیر و امید بیش از 2 برابر شده است.

وی بیان نمود: اقدامات انجام شده در حالی است که کشور پنج سال از 7.5 سال گذشته را در تحریم گذرانده و سهم نفت در بودجه 99 کمتر از 10 درصد بود.

استاندار به شرایط صادرات استان اشاره نمود و اضافه کرد: سهم گلستان در صادرات به نسبت کل کشور به دلیل مسائل موجود در زیرساخت های دریایی، هوایی، ریلی و زمینی بسیار کم بوده و باید کوشش گردد تا مسائل این بخش برای رونق صادرات کالا حل گردد.

به گفته حق شناس سال جاری به دلیل احتیاج داخلی و مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از محصولات گلستان امکان صادرات نداشت که امیدواریم در سال 1400 شرایط بهتری در حوزه رونق صادرات کالا استان ایجاد گردد.

طبق گزارش اخیر حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا، 100 میلیون دلار کالا از گمرکات استان به 31 کشور جهان صادر شد.

در این نشست تعدادی از فراوریکنندگان استان گلستان به طرح دغدغه های خود در بخش فراوری و صادرات کالا پرداخته و خواهان حمایت بیش از گذشته دولت از بخش خصوصی شدند.

همچنین در این مراسم از 17 صادر کننده برتر سال جاری گلستان تجلیل شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1697

به "خبرنگاران استاندار: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت همیشگی گلستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت همیشگی گلستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید