خبرنگاران ایران و 15 کشور دیگر در پی جلب حمایت از ائتلاف علیه زور و تحریم

به گزارش بالیو، تهران- خبرنگاران- شانزده کشور از جمله ایران، چین و کره شمالی خواستار حمایت از ائتلافی برای دفاع از منشور ملل متحد و مقابله با تهدید به استفاده از زور و تحریم های یکجانبه شدند.

خبرنگاران ایران و 15 کشور دیگر در پی جلب حمایت از ائتلاف علیه زور و تحریم

به گزارش خبرنگاران، رویترز بامداد جمعه نوشت این کشورها در سندی که به رؤیت این خبرگزاری رسید، اعلام کردند که چندجانبه گرایی با حمله بی سابقه ای روبرو شده است که صلح و ثبات دنیای را تهدید می کند.

علاوه بر ایران، چین و کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریترزه، لائوس، نیکاراگوئه، سنت وینسنت و گرانادا، سوریه و ونزوئلا این سند را امضا کرده اند که در کنار هم ائتلاف گروه دوستان برای دفاع از منشور ملل متحد را تشکیل داده اند.

در بخش دیگری از این سند آمده است: دنیا شاهد توسل فزاینده به یکجانبه گرایی است که مصداق ان اقدامات خودسرانه و انزواگرایانه از جمله اقدامات جبری یکجانبه یا خروج از توافقنامه های مهم و نهادهای چندجانبه گرا و تلاش برای تضعیف تلاش های حیاتی به منظور مقابله با چالش های مشترک و دنیای است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که چندجانبه گرایی را تقویت می کند. این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از توافقنامه ها و نهادهای مهم دنیای از جمله برجام، معاهده آب و هوایی پاریس، شورای حقوق بشر سازمان ملل و یونسکو خارج شد و یکجانبه گرایی در پیش گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1662

به "خبرنگاران ایران و 15 کشور دیگر در پی جلب حمایت از ائتلاف علیه زور و تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران و 15 کشور دیگر در پی جلب حمایت از ائتلاف علیه زور و تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید