خبرنگاران برتری دموکرات ها در مجلس نمایندگان؛ جمهوری خواهان به تصاحب سنا نزدیک شدند

به گزارش بالیو، تهران- خبرنگاران- همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،انتخاب نمایندگان سنا و کنگره در جریان است که دموکرات ها در کسب کرسی های مجلس نمایندگان برتری دارند و جمهوری خواهان به تصاحب اکثریت مجلس سنا نزدیک می شوند.

خبرنگاران برتری دموکرات ها در مجلس نمایندگان؛ جمهوری خواهان به تصاحب سنا نزدیک شدند

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران از نشریه ال پائیس اسپانیا، هم زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، انتخابات مجلس کنندگان و سنا نیز بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نبردی معین کننده در سرنوشت این کشور به راه انداخته است.

میچ مک کانل جمهوری خواه، حتی با نتایج موقت اعلام شده نیز رجحان خود را در مجلس سنا حفظ کرده و بدین ترتیب کلید قدرت را به دست می گیرد؛ حال رئیس جمهوری آینده هرکسی که می خواهد باشد.

35 کرسی سنا که 23 کرسی آن مربوط به جمهوری خواهان و 12 کرسی آن به دموکرات ها تعلق داشت، در این انتخابات به رای گذاشته شد.

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات ها و جمهوری خواهان هر دو 47 کرسی را به خود اختصاص داده اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم اکنون در دست جمهوری خواهان است، به دست خواهد گرفت.

با گذشت زمان، امید دموکرات ها برای تصاحب اکثریت کرسی های مجلس سنا کمرنگ می شود. آنها برای دستیابی به چهار کرسی لازم برای در اختیار دریافت کنترل مجلس علیا به ماین، کارولینای شمالی و مونتانا چشم داشتند که در دومی نتوانستند کرسی سنا را در برابر رقیب جمهوریخواه از آن خود کنند.

این درحالی است که اعضای حزب دموکرات همچنان در مجلس کنندگان آمریکا توانسته اند با کسب 188 کرسی در برابر 181 کرسی جمهوریخواهان رجحان خود را حفظ کنند. نانسی پلوسی، کنندهٔ دموکرات کالیفرنیا که رئیس مجلس کنندگان بود نیز دوباره برای این جایگاه انتخاب شد.

در مجلس کنندگان که در مجموع 435 کرسی دارد، پیش از این دموکرات ها دست بالا را داشته اند و جمهوری خواهان در مجلس سنا با 100 سناتور بر کرسی هایش می نشینند جمهوری خواهان.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1431

به "خبرنگاران برتری دموکرات ها در مجلس نمایندگان؛ جمهوری خواهان به تصاحب سنا نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برتری دموکرات ها در مجلس نمایندگان؛ جمهوری خواهان به تصاحب سنا نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید