خبرنگاران برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد

به گزارش بالیو، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در منازل مسکونی استان ممنوع است.

خبرنگاران برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران ، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا تاکید نمود: در صورت مشاهده برگزاری چنین مراسمی در منازل مسکونی و هرگونه اجتماع برای تماشا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: در مورد برگزاری عزاداری های ماه محرم نیز محدودیت هایی بر اساس تصمیم ستاد کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا اتخاذ می گردد.

استاندار اردبیل با اشاره به قرار دریافت استان در شرایط قرمز و پیک کرونا از بستری بودن 393 نفر مبتلا به این بیماری در بیمارستان ها اطلاع داد و اضافه نمود: باید مردم و مسوولان با همکاری هم برای سیر نزولی کرونا در استان کوشش نموده و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از مراسم جمعی را تا خاتمه سال ادامه دهند.

بهنامجو ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در شرایط کنونی را گامی مهم برای کنترل کرونا در استان و رسیدن به شرایط زرد و سفید تا یک ماه آینده دانست و گفت: فرهنگ سازی رسانه ها، تذکرات حضوری در اماکن و خیابان ها ، تبلیغات و نظارت های انتظامی و بهداشتی از جمله اقداماتی است که از سوی حوزه های مربوطه باید به طور مرتب اعمال گردد.

وی در ادامه به کوشش شبانه روزی و ایثارگرانه کادر درمان و پرستاران در بیمارستان ها اشاره نمود و از اجرای تمهیدات لازم برای دورکاری همسران پرستاران که جزو نیروهای دولتی هستند، اطلاع داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در صورت بی توجهی به سیر افسار گسیخته کرونا در هفته های گذشته تعداد بستری ها بیشتر از شرایط کنونی می شد.

شهرام حبیب زاده اضافه نمود: با اینکه هنوز شرایط صعودی کرونا در استان مهار نشده ولی از شدت آن کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 10 روز اخیر به تعداد بخش ها و تخت های بستری در بیمارستان های استان اضافه نموده شده و هیچ بیمار کرونایی در استان بدون تخت نمانده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بستری ها و مرخصی ها با تعداد 55 تا 70 نفر به بالانس رسیده و بستری های مربوط به بیماری کرونا معادل ترخیصی هاست.

حبیب زاده بیان نمود: هم اکنون 67 بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان های استان بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 9 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1173

به "خبرنگاران برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید