خبرنگاران تجمعات در سئول ممنوع شد

به گزارش بالیو، پکن - خبرنگاران - کره جنوبی امروز آدینه بیان کرد که برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم حق هیچگونه تجمع در سئول پایتخت این کشور را ندارند.

خبرنگاران تجمعات در سئول ممنوع شد

این اقدام دولت کره جنوبی پس از آن صورت می گیرد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به طرز نگران کننده ای افزایش یافت و از 31 نفر در ابتدای هفته به 208 نفر تا روز آدینه رسید.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به نقل از پارک وون سون شهردار پایتخت گزارش کرد که تجمع در سه میدان اصلی شهر از این پس ممنوع است و ضروری است این مناطق برای یاری رسانی به مبتلایان همیشه در دسترس باشد.

این گزارش حاکی است: کسانی که از این فرمان سرپیچی کنند ممکن است تا دو هزار و 500 دلار جریمه شوند. ضمن آنکه بسیاری از کلیساهای شهر نیز تعطیل شده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می افزاید که 3 هزار مرکز خیریه در سراسر پایتخت تعطیل شده است. نزدیک به 20 نفر در این شهر به کرونا آلوده شده و در روز آدینه نزدیک به 100 مبتلای جدید شناسایی شده اند.

شیوع ناگهانی و گسترده ویروس کرونا این هفته از شعبه کلیسای شین چیونجی در شهر دایه گو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی واقع در 300 کیلومتری جنوب شرق پایتخت آغاز شد.

دولت محلی اعلام نموده است که یکهزار و 300 مدرسه در این شهر به اضافه 200 موسسه خیریه تعطیل و به مردم توصیه شده است تا حد امکان در شهر رفت و آمد نکنند و موارد بهداشتی را مراعات کنند.

نگرانی از افزایش شمار مبتلایان جدی است زیرا نزدیک به 200 نفر دیگر شناسایی شده اند که علایمی شبیه کرونا دارند.

مون جایه این رییس جمهوری کره جنوبی که گفته بود کشورش به زودی ویروس کرونا را کنترل می نماید، امروز شرایط را بسیار جدی توصیف کرد و خواهان اتخاذ تدابیری برای مبارزه با این ویروس شد.

با مرگ یک زن 50 ساله در روز آدینه شمار درگذشتگان کرونا در کره جنوبی به 2 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 908

به "خبرنگاران تجمعات در سئول ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجمعات در سئول ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید