خبرنگاران جنبش انصارالله: متجاوزان استقلال یمن را هدف گرفته اند

به گزارش بالیو، تهران- خبرنگاران- عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هدف اصلی متجاوزان را تعرض به استقلال و حاکمیت یمن دانست و گفت: هدف اصلی تجاوز به کشور ما مصادره کردن استقلال ملت، اشغال سرزمین و غارت منابع یمن است.

خبرنگاران جنبش انصارالله: متجاوزان استقلال یمن را هدف گرفته اند

فضل ابوطالب روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن گفت: متجاوزان در حمله به یمن مرتکب انواع جرایم شدند و محاصره را بر کشور تحمیل کردند.

وی افزود: تصمیم به مقاومت، وجود رهبری یکپارچه و فداکاری های مجاهدان پیروزیی را رقم زد که به کمک پروردگار به زودی حاصل خواهد شد.

ابوطالب گفت: اقدام عربستان در معرفی خود به عنوان میانجی پس از 6 سال تجاوز، گمراه کردن بزرگ است و توقف تجاوز و محاصره در دستان ائتلاف سعودی قرار گرفته است به شرط اینکه در صلح جدی باشد.

شیخ خالد الشریف عضو کمیته عمومی حزب کنگره مردمی نیز گفت: درخواست های مطرح شده در باره صلح، مادامی که تجاوز و محاصره خاتمه نیابد و نیروهای متجاوز از یمن خارج نشوند، تنها در حد حرف است.

فیصل بن فرحان آل سعودی، وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه شب از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل متحد و موافقت انصارالله اجرایی می شود.

ادعای عربستان در این باره در حالی است که چند ساعت پس از اعلام طرح یاد شده، جنگنده های ائتلاف سعودی چندین نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین المللی این شهر را هدف حملات هوایی قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1692

به "خبرنگاران جنبش انصارالله: متجاوزان استقلال یمن را هدف گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنبش انصارالله: متجاوزان استقلال یمن را هدف گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید