خبرنگاران شش مورد مثبت به مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد

به گزارش بالیو، بندرعباس- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از روز گذشته تا به امروز (نهم فروردین ماه) شش مورد مثبت جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در استان اضافه شد.

خبرنگاران شش مورد مثبت به مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

دکتر حسین فرشیدی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با اضافه شدن این تعداد، شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 179 نفر رسید.

وی اضافه نمود: از این شمار هشت نفر بستری هستند و 13 نفر فوت و مابقی ترخیص شدند.

دکتر فرشیدی گفت: از ابتدای آغاز خطر اپیدمی بیماری حاد تنفسی در هرمزگان تا روز نهم فروردین ماه یک هزار و 167 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این شمار یک هزار و 22 نفر ترخیص و 87 نفر همچنان بستری هستند.

وی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان را با شمار 90 نفر در بندرعباس اعلام کرد و گفت: در کیش 37، قشم 19، پارسیان و بستک هر کدام دو، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک و خمیر هر کدام یک، رودان چهار و میناب 11 نفر مبتلا به کرونا هستند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 35 هزار و 408 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 2 هزار و 517 نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین 11 هزار و 679 نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1015

به "خبرنگاران شش مورد مثبت به مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شش مورد مثبت به مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید