خبرنگاران مدیرعامل بیمه ایران: سرمایه گذاری مالی بیمه ها در ایران 2 دهم درصد است

به گزارش بالیو، سمنان- خبرنگاران- مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت: میزان سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در اقتصاد کشور تنها 2 دهم درصد و پایین تر از میانگین کشورهای پیشرفته است.

خبرنگاران مدیرعامل بیمه ایران: سرمایه گذاری مالی بیمه ها در ایران 2 دهم درصد است

به گزارش خبرنگاران، محمد رضایی شامگاه سه شنبه در ملاقات با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دفتر استاندار، اضافه نمود: در کشورهای عظیم مانند آمریکا صنعت بیمه حدود 76 درصد سرمایه گذاری در بخش های مالی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد، تاکید نمود: یکی از مهمترین مسائل در بخش صنعت ، کمبود نقدینگی و همچنین صادرات از سوی تولیدنمایندگان است که صنعت بیمه با تضمین صادرات می تواند در برطرف این مشکل یاریگر تولیدنمایندگان کشور باشد .

وی یادآور شد: کل سرمایه گذاری صنعت بیمه در حدود هشت هزار میلیارد تومان است که 3500 میلیارد تومان از این میزان متعلق به بیمه ایران است.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران گفت: با مجوز رییس جمهوری و افزایش سرمایه اجرا شده در شرکت بیمه ایران ، سرمایه این شرکت به 11000 میلیارد تومان افزایش یافت.

صندوق بیمه عمر ایجاد می گردد

رضایی اضافه نمود: ایجاد صندوق بیمه عمر و پرداخت سود و خدمات به مردم از برنامه های آینده شرکت بیمه ایران است که از آن طریق بتوان ضمن سامان بخشی سرمایه های خرد ، سودآوری مناسبی برای مردم ایجاد گردد.

وی بیان نمود: شرکتهای بیمه ای در تمام جهان دارای دو بخش فنی و سرمایه گذاری است و سودآوری این گونه شرکتها از بخش سرمایه گذاری تامین می گردد .

وی به افزایش بخش سرمایه گذاری بیمه ایران از 2100 به 26000 میلیارد تومان سرمایه گذاری بورسی اطلاع داد و اضافه نمود: این مساله یاری شایانی به اقتصاد کشور نموده است .

میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران 2.5 درصد است

مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشورهای جهان هفت و در ایران فقط 2.5 درصد است، اضافه نمود: بیمه ایران به عنوان خدمتگزار مردم از هیچ کوششی جهت جلب اعتماد و رضایت آحاد اقشار جامعه دریغ نخواهد کرد .

رضایی ادامه داد: شرکت بیمه ایران سال گذشته بالغ بر 12000 میلیارد تومان خسارت در بخش دیه ها پرداخت کرد .

وی با اشاره به اینکه در ایران خدمات بیمه ای تعریف نشده و همین مساله سبب شده است تا شرکتهای بیمه خصوصی با شاخص کاهش قیمت بتوانند با شرکت بیمه ایران رقابت نمایند، اضافه نمود: ضروری است تا مردم هنگام عقد قرارداد با شرکتهای بیمه ای به شرایط درج شده در بیمه نامه توجه و با حساسیت قرارداد خود را منعقد نمایند.

وی تاکید نمود: اگر به شرکتهای بیمه ای اهمیت داده گردد و شرکتها نیز بیمه های خاص بر اساس احتیاج مردم ارائه دهند ، بیمه ها می توانند تاثیر مثبت و موثری در کشور داشته باشند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران اظهار امیدواری کرد: با افزایش شعبه های این شرکت در استان سمنان به 100 نمایندگی، برای 400 نفر اشتغال ایجاد گردد.

بیمه ایران تنها شرکت دولتی در کشور است که 252 شعبه در داخل و 9 شعبه در خارج از کشور دارد، این بیمه تنها شرکتی است که در خارج از کشور شعبه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1264

به "خبرنگاران مدیرعامل بیمه ایران: سرمایه گذاری مالی بیمه ها در ایران 2 دهم درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل بیمه ایران: سرمایه گذاری مالی بیمه ها در ایران 2 دهم درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید