خبرنگاران نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان

به گزارش بالیو، بندرعباس- خبرنگاران- کشف 10 میلیارد ریالی پارچه قاچاق در میناب، 13حوزه برگزاری آزمون کنکور سراسری دربستک، تشکیل چهارهزار پرونده تخلف صنفی درهرمزگان و ذبح 568 راس دام قربانی در کشتارگاه بندرعباس بخشی از خبرهای کوتاه هرمزگان در روز دوشنبه 13 مرداد است.

خبرنگاران نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان

کشف 10 میلیارد ریالی پارچه قاچاق در میناب

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف462 طاقه پارچه قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال درشهرستان میناب اطلاع داد.

سردار غلامرضا جعفری اظهارداشت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران ایست و بازرسی شهید چغازردی شهرستان میناب در اجرای طرح مبارزه باقاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو 462 طاقه پارچه قاچاق بدون مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پفراینده به مراجع قضایی معرفی گردید.

13 حوزه در بستک میزبان کنکور سراسری

مدیر آموزش و پرورش بستک گفت: کنکور سراسری 99 در 13 حوزه با شرکت 2 هزار و 21 داوطلب این شهرستان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

غلامحسین عابری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اضافه کرد: سال جاری در این رویداد عظیم علمی کشور تعداد هزار و 287 داوطلب دختر و 734 پسر حضور دارند.

وی بیان داشت: از این تعداد 797 نفر در رشته علوم تجربی، 198 نفر در رشته ریاضی، 736 نفر در رشته علوم انسانی، 197 نفر در رشته زبان انگلیسی و 93 نفر در رشته هنر با هم به رقابت می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش بستک اظهارداشت: جهت حفظ آرامش و سلامت دانش آموزان، کنکور سراسری سال جاری به مدت چهار روز از 29 مردادماه تا یکم شهریور ماه با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این شهرستان برگزار می شود.

تشکیل چهار هزار پفراینده تخلف صنفی در هرمزگان

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان گفت: چهار هزارو 720 پفراینده تخلف صنفی از ابتدای سالجاری تا سرانجام تیرماه سال جاری تشکیل شد که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

عبدالرضا پیروی منش اضافه کرد: ارزش پفراینده های تخلف صنفی 607 میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: در چهار ماهه سال جاری بیش از 104هزارو 693 مورد بازرسی در سطح استان هرمزگان انجام شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در این مدت یکهزارو 77گشت های مشترک بازرسی با تعزیرات حکومتی ، 77مورد پلمپ و همچنین 21مورد نصب پارچه نیز انجام شده است.

پیروی منش گفت: گرانفرشی، درج نکردن قیمت، نصب نکردن نرخنامه، صدور نکردن فاکتور بیشترین تخلفات مشاهده در واحدهای صنفی هرمزگان بوده است.

اهدای خون توسط عوامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان

بمناسبت روز ملی اهدای خون و در آستانه عید سعید غدیر مدیر و عوامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان در اقدامی خدا پسندانه با حضور در پایگاه سیار انتقال خون بندرعباس بخشی از خون خود را اهدا کردند.

کارکنان واحدهای مختلف اداری و عملیاتی و حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با ایثار خون خود به نیازمندان بخشی از کمبود ذخایر خون بیماران هرمزگانی را تامین کردند.

عبدالله احمدی کمرپشتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان در زمان اهدای خون خود گفت: در شرایطی که بیماری کرونا جان بسیاری از هموطنان را به خطر انداخته و ذخایر خونی استان را کاهش داده و اهدای خون به بیماران نیازمند را در اولویت قرار دادیم.

حسن بهافرایندی معاون اقتصادی و اداری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان نیز در مراسم اهدای خون با تشکر از کادر انتقال خون حاضر در این برنامه گفت: ایثار اصلی و عظیم را کادر بهداشت و درمان انجام می دهند که ماه هاست با کوشش خستگی ناپذیر خود مدافعان سلامت هموطنان رنج دیده و بیمار شده اند.

ذبح 568 راس دام قربانی در کشتارگاه بندرعباس

رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: همزمان با روز عید قربان 568 راس دام سبک در کشتارگاه بندرعباس ذبح شده است.

علی عامری سیاهویی در این ارتباط اظهارکرد: همچنین در روز عرفه نیز 180 راس دام سبک ذبح شده است.

وی بیان داشت: کار خدمات رسانی در کشتارگاه بندرعباس با برنامه ریزی قبلی و همکاری بعضی دیگر از دستگاه های اجرایی به صورت مطلوبی ارائه شده است.

این مسوول ادامه داد: حضور دستگاه های دیگر مانند فرمانداری و دامپزشکی باعث تسهیل فرایند اجرایی و نظارتی کار شد و تاثیرات ملموسی داشته است.

هفت پروانه بهره برداری معدن در هرمزگان صادر شد

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هفت پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری 701هزار و 467میلیون ریال در چهار ماهه سال 99در این استان صادر شده است.

ابراهیم سعدینی اضافه کرد: با این میزان سرمایه گذاری در بخش معدن زمینه اشتغال 104نفر فراهم شده است.

وی بیان داشت: در مجموع در هرمزگان 252 پروانه بهره برداری معدنی معتبر با ظرفیتی افزون هزار و 559 تن وجود دارد که توانسته برای سه هزار و494 نفرشغل ایجاد کند.

سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، مرمریت، خاک سرخ، کرومیت، منگنز، شن و ماسه از معدن های فعال هرمزگان به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1275

به "خبرنگاران نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید