دانشجویان دانشگاه شیراز در مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان پیروز به کسب رتبه شدند خبرنگاران

به گزارش بالیو، در اولین دوره از مسابقات مسأله محور بنیاد ملی نخبگان، با نام ره نشان، شش تن از دانشجویان دانشگاه شیراز پیروز به کسب رتبه برتر شدند.

دانشجویان دانشگاه شیراز در مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان پیروز به کسب رتبه شدند خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در اولین دوره از مسابقات مسأله محور بنیاد ملی نخبگان، با نام ره نشان، شش تن از دانشجویان دانشگاه شیراز پیروز به کسب رتبه برتر شدند.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از تیم های برتر دانشجویان تقدیر شد.

در این مسابقات دانیال فیروزی، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق، در پروژه طراحی و ساخت ایستگاه شارژ خودروی برقی در حوزه انرژی و مائده بردبار، زیست شناسی در پروژه روش مناسب غیرفعال سازی ویروسی محلول پروتئینی با منشأ خون انسانی در حوزه زیست فناوری دانشجوی کارشناسی ارشد، علیرضا دهقان بیدختی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، در پروژه شبیه سازی حرارتی سلول باتری خودرو برقی حوزه حمل و نقل رتبه اول کسب را کردند.

علیرضا دهقان بیدختی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، در پروژه شبیه سازی حرارتی سلول باتری خودرو برقی حوزه حمل و نقل حمدحسین سعادتمند، دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک، در پروژه طراحی و ساخت تجهیزات نوین بازیابی و اصلاح شبکه توزیع و لوله در حوزه آب و محیط زیست، علیرضا صادقی نیا، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، در پروژه شبیه سازی کامپیوتری فرایند تخلیه مکانیزه رآکتور ها و مخازن در حوزه انرژی، پیروز به کسب رتبه دوم شدند.

فرزانه قاسمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق، در پروژه طراحی و ساخت دستگاه ORP Meter در حوزه آب و محیط زیست رتبه سوم کسب کرد.

شایان ذکر است، این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیاز های صنعت کشور، در 5 حوزه : زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان 38 شرکت دانش بنیان و 56 پروژه بوده است.

شرکت ها ضمن تعریف پروژه های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی 5 ماهه که از مهرماه آغاز شد و تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه یافت، این طرح ها با استقبال 4510 نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید.

پس از 7 مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع، نشست های تیم سازی و مربی گری با هدف پیشبرد پروژه ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از 300تیم شد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز، این پیروزیت علمی ارزشمند را نخست به دانشجویان و سپس به خانواده بزرگ دانشگاه شیراز تبریک گفته، تندرستی، بهروزی و پیروزیت روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند منان آرزومند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1651

به "دانشجویان دانشگاه شیراز در مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان پیروز به کسب رتبه شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان دانشگاه شیراز در مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان پیروز به کسب رتبه شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید