در بازی با تایلند صدایم به بازیکنان نمی رسید، سرباز صفر فوتسالم

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، علی صانعی از جمله مربیان پرافتخار فوتسال ایران است که سه گانه موفقیتش را بعد از قهرمانی با بانوان و تیم بزرگسالان، با تیم زیر 20 سال در آسیا کامل کرد.

در بازی با تایلند صدایم به بازیکنان نمی رسید، سرباز صفر فوتسالم

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

صانعی در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن تشریح شرایط تیم ایران در مسابقات زیر 20 سال آسیا، به رمز موفقیت این تیم اشاره و تاکید نمود تیم جوانان تایلند در آینده تهدید جدی برای فوتسال ایران خواهد بود. وی همچنین از فدراسیون فوتبال درخواست کرد که پاداش بازیکنان تیمش را زودتر پرداخت کند تا این بازیکنان با امید بیشتری به کارشان در فوتسال ادامه بدهند. گزیده صحبتهای صانعی در ذیل می آید:

دریافت خروجی بازیکنان یک دریا مشکل بود

اجازه بدهید ابتدا از همکارانم یعنی آقایان شاندیزی و صادقی که هر دو سابقه حضور در تیم ملی را دارند، تشکر کنم. همچنین از آقای کریمیان سرپرست تیم که برای حل مشکل خروجی بازیکنان زحمت زیادی کشید. دریافت خروجی برای بازیکنان زیر 20 سال، یک دریا مشکل بود. همچنین از کادر پزشکی و آقای جنتی که زحمت زیادی کشیدند.

6 ماه کار شبانه روزی داشتیم

تیم ما کارش را دیر آغاز کرد ولی 6 ماه کار شبانه روزی داشت. ما 350 نفر را در لیست ارزیابی قرار دادیم و در نهایت به 25 بازیکن رسیدیم. 45 روز آخر را با لیست نهایی کار کردیم. به همین دلیل آقای مهدی تاج و محمدرضا ساکت به همراه کمیته فوتسال یاری زیادی کردند بخصوص خانم یارمحمدی که به صورت اختصاصی وقتش را برای تیم زیر 20 سال گذاشته بود.

سرباز صفر فوتسالم

به دنبال این نیستم که بگویند سه گانه قهرمانی را گرفته ام. من در فوتسال سرباز صفر هستم. افتخاراتی هم که به دست آمده متعلق به فوتسال است نه خود من. سعی می کنم با گروهی کار کنم که موثر باشند. در تیم بانوان، بزرگسالان و زیر 20 سال تمام بازیکنان سرشان را جلوی توپ می گذاشتند و این خیلی مهم است.

نیمکت ما با یک گل منفجر می شد

رمز موفقیت تیم زیر 20 سال، یکدل بودن کادر فنی و بازیکنانی بود که انتخاب کردیم. سعی کردیم نفراتی را برای تیم انتخاب کنیم که به تیم شدن یاری نمایند. شاید بودند بازیکنانی که از نظر فنی بهتر بودند ولی در کار گروهی ما نمی توانستند موثر باشند. شرایط به گونه ای بود که وقتی گل می زدیم، نیمکت منفجر می شد. اعتقاد داشتیم کسانی در تیم باشند که چه در زمین و چه روی نیمکت، یکدل باشند.

گفته بودم عراق فینالیست می گردد

زمانی که در ایران بازی تدارکاتی برگزار کردیم، گفتم که این تیم در مسابقات آسیایی یقه سایر تیم ها را می گیرد و فینالیست می گردد. حتی همکارانم همین عقیده را داشتند چون زور تیمشان زیاد بود.

AFC به بحث صغر سن بازیکنان رسیدگی کند

برخی از بازیکنان عراق زیر 20 سال به نظر نمی رسیدند و بیشتر به سنشان می خورد ولی نمی گردد به راحتی این مسائل را اثبات کرد. ما سئوال کردیم و گفتند که سنشان قانونی است ولی برایمان سئوال بود که چطور 5 بازیکن تیم زیر 20 سال عراق بعد از بازی با تیم ما در ایران، بلافاصله راهی شیراز شدند تا در تیم بزرگسالشان هم بازی نمایند. ان شاءالله که AFC به بحث سن برخی از بازیکنان رسیدگی کند. در تایلند گفتم اگر خدایی نانموده ثابت گردد که تیم ها بازیکنان صغر سن استفاده نموده اند، فوتسال آسیا است که ضرر می نماید.

تایلند در آینده تهدید جدی است

تایلند تیم بسیار خوبی بود که در مرحله نیمه نهایی شکستشان دادیم. بدون شک اگر روی این تیم کار گردد، چند سال دیگر تهدید جدی برای تیم بزرگسالان ما خواهد بود. تیم های دیگر هم به همین نحو کار می نمایند. ازبکستان و ژاپن هم تیم های خوبی بودند که با بدشانسی روبرو شدند بخصوص ژاپن.

مغولستان هم بازیکن مشکوک داشت

چند تیم بازیکنان مشکوکی داشتند از جمله مغولستان که در گروه ما بود. البته تعداد آنها زیاد نبود و فاصله سنی آنها خیلی بیشتر از 20 سال نبود. در ایران هم بودند بازیکنانی که تنها 5 یا 6 روز بزرگتر از 20 سال بودند. آنها حتی در لیگ برتر هم بازی می کردند ولی ما این کار را نکردیم و بازیکنان قانونی با خود به تایلند بردیم. با این حال یکی، دو تیم حتی بازیکنان 25، 26 ساله داشتند که مورد اعتراض سرمربی تایلند هم واقع شد. سرمربی تایلند در نشست خبری گفت که حتی صورت و استخوانبندی این بازیکنان هم نشان می دهد که سن و سالشان زیاد است. به نظرم AFC باید برای کنترل این موضوع راهکاری را پیدا کند که یکی از این راهکارها، راه اندازی مسابقات رده سنی زیر 16 یا 17 سال است.

در بانکوک آره نا انگار تماشاگران روی سر شما نشسته اند

جو سالن در بازی با تایلند بسیار سنگین بود. سالن بانکوک آره نا را به نحوی ساخته اند که وقتی وارد آن می شوید، فضای سالن شما را می گیرد حتی اگر سالن خالی باشد. سکوهای تماشاگران به صورت عمودی و سه طبقه بالا رفته است و وقتی سالن پر می گردد احساس می کنید تماشاگران روی سرتان نشسته اند! برای همین جو سالن به شدت سنگین می گردد. با این حال وقتی تیمشان مقابل ما باخت، تشویق شد و حتی در بازی رده بندی هم سالن برای حمایت از تایلند پر شد. این نشان از فرهنگ بالای تماشاگران تایلند دارد.

مقابل تایلند صدایمان به بازیکنان نمی رسید

جو سالن نه تنها برای بازیکنان جوان که برای ما هم با این همه تجربه سنگین بود. اگر اشتباهی هم در بازی با تایلند صورت می گرفت به این خاطر نبود که کار ننموده بودیم بلکه به دلیل بود که صدایمان به بازیکنان نمی رسید. روی همین مسئله دو بار در ثانیه های پایانی ضربه خوردیم.

به رفتارهای سرمربی تایلند عادت داشتم

میگوئل رودریگو سرمربی تایلند عادت دارد با نیمکت تیم مقابل هم حرف می زند. به عنوان مثال وقتی داور خطا اعلام می کرد، سرمربی تایلند به سمت من بر می گشت و می پرسید این چرا خطا بود؟! به هر حال من بازی های زیادی مقابل میگوئل بوده ام و به این رفتار او عادت داشتم.

تا دیر نشده پاداش بازیکنان را بدهند

خواسته ام از فدراسیون فوتبال این است که تا دیر نشده، پاداشی که به بازیکنان قول داده اند را پرداخت نمایند. بازیکنان ما حتی یکبار هم حرف پاداش نزده اند ولی قبل از مسابقات به ما قول دادند که بعد از کسب عنوان قهرمانی در تهران پاداششان پرداخت می گردد. اگر این کار زودتر صورت بگیرد، بهتر است. در دین اسلام هم داریم که تا عرق کارگر خشک نشده است حق و حقوقش را بدهید. بازیکنان جوان احتیاج دارند که امید در آنها زنده بماند. شاید قهرمانی و پاداش دیگر مرا آنقدرها خرسند نکند ولی برای بازیکنان یک جهان ارزش دارد. آنها دوست دارند که مورد توجه قرار بگیرند. شاید من با این سن و سال متوجه شوم پول نیست ولی بازیکنان جوان انتظار دارند از لحاظ معنوی و مادی مورد حمایت قرار بگیرند بخصوص اینکه اکثر آنها از خانواده های ضعیف هستند. شاید برای برخی ها به عنوان مثال 2 یا 5 میلیون تومان پاداش پولی نباشد ولی برای این بازیکنان جوان خیلی ارزشمند است. امیدوارم همانطور که تیم جوانان به صورت عالی در یک مراسم بدرقه شد، از آنها تجلیل به عمل بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 319

به "در بازی با تایلند صدایم به بازیکنان نمی رسید، سرباز صفر فوتسالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازی با تایلند صدایم به بازیکنان نمی رسید، سرباز صفر فوتسالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید