در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه گردد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن تکذیب ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در مورد عدم استقلال این سازمان تاکید نمود که چنین اظهاراتی باعث منحرف شدن این سازمان از انجام وظیفه خود در مبارزه با ویروس کرونا نخواهد شد.

در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه گردد

اظهارات آدهانوم پاسخی است به صحبت های تندی که پمپئو در دیدار با مقام های انگلیسی در مورد سازمان دنیای بهداشت طرح نموده بود.

روزنامه گاردین گزارش داده بود که پمپئو در آن جلسه مدعی شده که سازمان دنیای بهداشت تحت اختیار چین بوده و مقصر اصلی مرگ بریتانیایی ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا همین سازمان است. او همچنین سازمان دنیای بهداشت را یک نهاد سیاسی و نه یک سازمان علمی معرفی نموده بود.

رئیس سازمان دنیای بهداشت همچنین در ادامه پاسخ خود به اظهارات پمپئو اضافه نمود: ادعاهایی که وزیر خارجه آمریکا طرح نموده کاملاً بی اساس و غیر قابل قبولند. تمرکز اصلی ما در سازمان دنیای بهداشت نجات جان انسان ها در سراسر دنیا است و طرح چنین اظهاراتی باعث انحراف حواس ما نخواهد شد.

آدهانوم همچنین تاکید نمود سیاسی نگاه کردن به موضوع بیماری کووید -19 یکی از اصلی ترین خطرهایی است که در راستا مبارزه با بیماری می تواند به وجود بیاید.

او در ادامه اضافه نمود: سیاست و حزب گرایی اوضاع را در راستا مبارزه با ویروس کرونا بدتر می نماید. کووید -19 هیچ مرز، ایدئولوژی یا حزب سیاسی نمی شناسد و به راستا خود ادامه می دهد. مدیر کل سازمان دنیای بهداشت همچنین تاکید نمود که سیاست در کووید -19 باید قرنطینه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1258

به "در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید