دومین محموله زعفران خراسان شمالی به بازار حوزه خلیج فارس صادر شد

به گزارش بالیو، رییس اتاق بجنورد گفت: 200 کیلوگرم زعفران درجه یک امسال برای دومین بار از طریق گمرک استان در شمال شرق کشور به بازارهای جهانی صادر شد.

دومین محموله زعفران خراسان شمالی به بازار حوزه خلیج فارس صادر شد

سعید پورآبادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این اندازه از زعفران مرغوب و درجه یک خراسان شاقتصادی در بسته بندی های یک گرمی، نیم گرمی، یک مثقالی و نیم مثقالی به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات متحده عربی صادر شد.

وی شرح داد: نخستین محموله زعفران نیز شهریور ماه جاری به اندازه 350 کیلوگرم از طریق گمرک خراسان شاقتصادی به کشور بحرین و عمان صادر شد و اکنون جای این محصول مهم و اقتصادی در بازارهای منطقه نمایان شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد اضافه نمود: این محصول استراتژیک در گذشته در استان خراسان شاقتصادی تولید و از طریق تجار استان های همجوار بسته بندی و به خارج از کشور صادر می شد که خوشبختانه با جذب سرمایه گذار بومی اکنون این محصول در داخل استان بسته بندی و به بازارهای جهانی صادر می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خراسان شاقتصادی در زمینه تولید کالاهای صادراتی غیرنفتی ظرفیت های متنوعی بویژه در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری دارد، مطرح کرد: زیرساخت های ایجاد زنجیره های پس از تولید و پیش از صادرات شامل فرآوری، پرداخت، بسته بندی و سورتینگ به منظور صادرات تخصصی محصولات تولیدی فراهم نشده ولی اکنون این زیرساخت های آزمایشگاهی و قرنطینه ای صادرات تخصصی زعفران در شهرستان فاروج فراهم شده است و به طور رسمی این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

زعفران در هشت شهرستان خراسان شاقتصادی کشت و کار می شود که فاروج رتبه اول را دارد و شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، نیاز آبی کم، عملکرد و درآمد اقتصادی مناسب، ارتقای دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری آن از عوامل مهم توسعه این محصول صادراتی در استان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2075

به "دومین محموله زعفران خراسان شمالی به بازار حوزه خلیج فارس صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین محموله زعفران خراسان شمالی به بازار حوزه خلیج فارس صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید