ملاقات لاوروف با سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو

به گزارش بالیو، وزیر خارجه روسیه در نشستی با سفیران ارمنستان و آذربایجان، مسائل مربوط به مسائل امنیتی منطقه قفقاز، تشدید اوضاع در مرزهای دو کشور و دورنمای کوشش ها برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد آنالیز قرار داد.

ملاقات لاوروف با سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور، روز سه شنبه با پولاد بولبول اوغلو سفیر جمهوری آذربایجان و واردان توگانیان سفیر ارمنستان در مسکو ملاقات نموده و با آنها درباره تشدید وخامت اوضاع در مرزهای مشترک آذربایجان و ارمنستان و حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی گفت وگو کرد.

بر اساس این اطلاعات، در این نشست طرفین بطور مفصل درباره مسائل مربوط به تضمین امنیت در منطقه قفقاز، وظیفه تثبیت اوضاع در مرزهای مشترک ارمنستان و آذربایجان و همچنین دورنمای فعال شدن کوشش ها برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی، تحت نظارت روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به گفتگو پرداختند.

اوضاع در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت دفاع ارمنستان اعلام نموده که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان حمله جدیدی را به مواضع ارتش ارمنستان انجام دادند که در نتیجه آن مهاجمان تلفاتی هم برجای گذاشتند.

شوشان استپانیان سخنگوی رسمی وزارت دفاع ارمنستان شرح داد، نیروهای مسلح آذربایجان به مواضع نظامی بیزتراشنی در شمال شرقی ارمنستان حمله کردند. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان دشمن را عقب رانده و به آنها خسارات قابل توجهی وارد نموده و بعضی از مهاجمان به دام افتادند. به گفته وی، در میان نظامیان ارمنستانی هیچ کشته و زخمی وجود ندارد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اتهامات وارده از سوی مقامات ایروان درباره حمله به مواضع نظامی بیزتراشنی در خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع، اظهارات طرف ارمنی یک اقدام ضداطلاعاتی است. نیروهای نظامی آذربایجان هیچ حمله جدیدی در این منطقه انجام نداده اند. بلکه برعکس ، شرایط در این بخش از مرزهای کشور آرام بوده و هیچ خسارتی هم به نظامیان آذربایجانی وارد نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1141

به "ملاقات لاوروف با سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات لاوروف با سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید