سفیر پاکستان در کابل: از طالبان خواستیم تا مذاکرات بین الافغانی را شروع کند

به گزارش بالیو، در حالی که اسلام آباد میزبان یک هیئت بلندپایه طالبان است سفیر پاکستان در کابل در دیدار با رئیس اجرایی افغانستان گفت که مقامات پاکستانی از طالبان خواستند تا هر چه زودتر مذاکرات بین الافغانی را شروع کند.

سفیر پاکستان در کابل: از طالبان خواستیم تا مذاکرات بین الافغانی را شروع کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن تایید سفر هیئت طالبان به اسلام آباد گفت که این هیئت با شاه محمود قریشی و بعضی دیگر از مقامات پاکستانی دیدار خواهد نمود.

در بیانیه دفتر ریاست اجرایی آمده که مقامات پاکستانی از طالبان خواستند تا از روند صلح افغانستان حمایت نموده و هر چه زودتر مذاکرات بین الافغانی را نیز شروع کند.

عبدالله نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که پاکستان با استفاده از نفوذ خود بر طالبان این گروه را برای شروع گفت وگوهای بین الافغانی و کوشش برای تحقق صلح در افغانستان تشویق کند.

روز گذشته سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی اطلاع داد که یک هیئت بلندپایه طالبان به دعوت رسمی پاکستان و به رهبری ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان به پاکستان سفر نموده است.

براساس گزارش ها همزمان با این سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز به پاکستان رفته است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به این سفرها و دیدار احتمالی خلیلزاد و طالبان تصریح نموده که روند صلح باید به رهبری و مالکیت دولت افغانستان به پیش برده گردد، در غیر اینصورت هیچگونه پیشرفتی در این باره حاصل نخواهد شد.

بعضی کارشناسان بر این باورند که همزمانی سفر نماینده آمریکا و هیئت طالبان به اسلام آباد و احتمال دیدار دو طرف و از سرگیری مذاکرات نگرانی دولت افغانستان را در پی داشته است.

مذاکرات آمریکا و طالبان در 9 دور گذشته، دولت افغانستان را به حاشیه رانده بود، طالبان حاضر به دیدار با مقامات دولتی افغانستان نبود و آمریکا نیز از ارائه جزئیات مذاکرات به کابل خودداری می کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 501

به "سفیر پاکستان در کابل: از طالبان خواستیم تا مذاکرات بین الافغانی را شروع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر پاکستان در کابل: از طالبان خواستیم تا مذاکرات بین الافغانی را شروع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید