سنجش و بررسی محلول های ضدعفونی کننده با پایه الکلی از طریق دستگاه GC-MASS در زنجان

به گزارش بالیو، فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان پیروز به سنجش و بررسی محلول های ضدعفونی کننده با پایه الکلی از طریق دستگاه GC-MASS شدند.

سنجش و بررسی محلول های ضدعفونی کننده با پایه الکلی از طریق دستگاه GC-MASS در زنجان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دستگاه GC-Mass پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان یکی از جدیدترین و به روزترین دستگاه های موجود در کشور است و می تواند با دقت و حساسیت فوق العاده بالای خود یاری رسان حافظان سلامت جامعه باشد.

این پارک به عنوان یکی از پارک های فعال کشور در امر مسئله محور بودن، با کوشش برای ارائه راهکاری مناسب در شرایط پاندمی ویروس کرونا و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در یاری به حفظ سلامت جامعه و بررسی مواد مصرفی، به ویژه محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح، با استفاده از متد های اختصاصی دستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی GC-Mass، به شناسایی ناخالصی متانول در محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح اقدام نموده است.

متانول ماده ای سمی با قابلیت جذب بالا به وسیله پوست و سیستم تنفسی بوده و آثار مخربی بر سلامت فرد دارد. از این رو، اندازه گیری احتمالی این ناخالصی در انواع محلول های ضدعفونی کننده موجود در بازار برای پایش سلامت جامعه، امری لازم است. یکی از بهترین روش های شناسایی اجزای موجود در یک ترکیب، استفاده از دستگاه کروماتوگرافی گازی- طیف سنجی جرمی (GC-Mass) می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1128

به "سنجش و بررسی محلول های ضدعفونی کننده با پایه الکلی از طریق دستگاه GC-MASS در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش و بررسی محلول های ضدعفونی کننده با پایه الکلی از طریق دستگاه GC-MASS در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید