شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین از 60 هزار نفر گذشت

به گزارش بالیو، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور به بیش از 60 هزار نفر افزایش یافته و بیش از 111 هزار نفر به دلیل مشکوک بودن به آلودگی، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین از 60 هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ستاد نظارت بر گسترش ویروس کرونا که زیر نظر شورای امنیت ملی و دفاع این کشور فعالیت دارد، اظهار داشت که تعداد مبتلایان جدید به عفونت کووید-19 در اوکراین طی یک روز گذشته 829 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب شمار افراد آلوده به ویروس کرونا به بیش از 60 هزار نفر رسید.

بر اساس این اطلاعات، علاوه بر این، طی یک روز گذشته، 16 بیمار دیگر در اثر این عفونت جان خود را از دست دادند و 973 نفر هم بهبود یافته اند.

این ستاد یادآور شد، بدین ترتیب در مجموع از ابتدای شیوع بیماری همه گیر کرونا، 60 هزار و 900 مورد از این عفونت در سراسر اوکراین تشخیص داده شده است، یک هزار و 534 بیمار فوت نموده و 33 هزار و 172 نفر هم درمان شده اند.

در حال حاضر، 111 هزار و 114 نفر از شهروندان اوکراینی به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به ویروس کرونا، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

در تاریخ 16 جولای (26 تیر ماه) اعلام شد که صندوق بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا در اوکراین که بودجه ای معادل 64.7 میلیارد گریونا (واحد پول اوکراین که چیزی معادل 2.4 میلیارد دلار می گردد ) در آن وجود داشت، عملاً خالی شده است.

به گفته سرگئی مارچینکو وزیر دارایی اوکراین، وجوه موجود در این صندوق عمدتاً برای پرداخت به آن دسته از شهروندانی که در نتیجه برقراری رژیم قرنطینه آسیب دیده بودند، صرف شده است.

در تاریخ 15 جولای، ماکسیم استپانوف وزیر بهداشت اوکراین اظهار داشت که محدودیت های قرنطینه در این کشور قرار است حداقل برای مدت یک ماه دیگر تمدید گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1253

به "شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین از 60 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین از 60 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید