شیوع کرونا ماموریت فضایی را به تعویق انداخت

به گزارش بالیو، به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام تست های ماموریت اگزومارس به تعویق افتاده و این ماموریت در 2022 میلادی انجام خواهد شد.

شیوع کرونا ماموریت فضایی را به تعویق انداخت

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از دیلی میل، ماموریت مشترک سازمان فضایی اروپا و روسیه برای ارسال کاوشگری به مارس به 2022 میلادی موکول شد. دلیل این امر تاخیر در آزمایش های پیش از پرواز اعلام شده است.

قرار بود ماموریت اگزومارس در ماه جولای یا آگوست امسال کاوشگر انگلیسی روزالیند فرانکلین را همراه موشکی روسیه به مقصد مریخ پرتاب کند. تمام سخت افزارهای این ماموریت ساخته شده اند اما فهرستی بلند بالا از چک ها و تست ها باقی مانده که باید قبل از پرتاب انجام شوند.

اما در شرایط فعلی که کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا(کووید19) با قرنطینه دست و پنجه نرم می نمایند، سازمان فضایی اروپا و روسیه معتقدند تا انتها تابستان 2020 این تست ها انجام نمی شوند.

مدیر عامل سازمان فضایی اروپا در یک کنفرانس خبری ویدئویی از این تاخیر اطلاع داد و گفت: هنوز باید چند تست انجام شوند. اما مدت زمان کافی برای انجام آنها قبل از پرتاب در تاریخ معین شده نیست.

با توجه به آنکه سفر از زمین به مریخ فقط در شرایط خاصی انجام پذیر است که سیارات در موقعیت خاصی باشند، تاریخ پرتاب آینده زودتر از 2022 میلادی نخواهد بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 977

به "شیوع کرونا ماموریت فضایی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا ماموریت فضایی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید