صدور 367 مجوز پروانه بهره برداری برای تاسیسات گردشگری استان تهران از ابتدای سال 97

به گزارش بالیو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: از ابتدای سال 97 تا خاتمه شش ماه اول سال 98 تعداد 367 مجوز پروانه بهره برداری برای تاسیسات گردشگری در استان تهران صادر شده است.

صدور 367 مجوز پروانه بهره برداری برای تاسیسات گردشگری استان تهران از ابتدای سال 97

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، پرهام جانفشان با اعلام اینکه بیشترین صدور مجوزها مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است، اضافه کرد: توجه به توسعه اقامتگاه های بوم گردی از مهم ترین برنامه هایی است که از ابتدای سال 97 رشد قابل توجهی در سطح استان داشته است.

جانفشان خاطر نشان کرد: از مجموع 367 مجوز صادر شده تعداد 88 مجوز مربوط به شش ماه اول سال 98 است و از مجموع اعلام شده تعداد 257 مجوز در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی (بند ب) 9 هتل، هشت مجتمع گردشگری، 64 سفره خانه سنتی، هفت اقامتگاه بوم گردی، پنج واحد پذیرایی بین راهی، سه اقامتگاه سنتی، سه واحد پذیرایی فرهنگی، 9 مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و یک شرکت حمل و نقل گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اعلام اینکه بیش از 3هزار نفر به صورت مستقیم در تاسیسات گردشگری ایجاد شده مشغول به فعالیت شده اند اضافه کرد: گردشگری می تواند به عنوان زودبازده ترین بنگاه مالی برای ایجاد اشتغال و فراوری ثروت در کشور مورد توجه قرار گیرد.

جانفشان با اظهار اینکه در حال حاضر تعداد 91 پروژه در حوزه تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری 28 هزار میلیارد در حال ساخت و تکمیل است، اضافه کرد: امروز بیش از 47 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ساخت پروژه های گردشگری در استان تهران مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده توسط هتلداران بیش از 650 هزار گردشگر خارجی از ابتدای سال 97 تنها در بخش هتل و هتل آپارتمان های استان اقامت داشته اند اضافه کرد: بی تردید به دلیل آن که بخش اعظمی از گردشگران خارجی کشور از فرودگاه امام خمینی (ره) و حمل نقل ریلی وارد استان تهران می گردد و در قالب گشت نیم روزه و یک روزه پیش از سفر به سایر استان های کشور از موزه های مرجع تهران به ویژه موزه ملی ایران بازدید می نمایند بر اساس اعلام نظر کارشناسان معاونت گردشگری پیش بینی می گردد آمار گردشگران خارجی در استان تهران بیش از یک میلیون نفر در سال 97 بوده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ایجاد واحد آمار و اطلاعات به منظور چاپ فصلنامه آماری از گردشگران داخلی و خارجی را از مهم ترین تصمیمات سال 98 دانست و تاکید نمود: به منظور رسیدن به افق گردشگری استان تهران در سال 1404 که تبدیل تهران به یکی از مقاصد گردشگر پذیر در حوزه های فرهنگی و طبیعت گردی است نیازمند آمار های دقیق و شفاف هستیم.

جانفشان خاطر نشان کرد: تاسیسات گردشگری افتتاح شده در سال 98 در مقایسه با سال 97، رشد 10 درصدی را نشان می دهد که این رشد حاکی از آن است که تهران بر اساس افق های پیش بینی شده تا سال 1404 به یک مقصد گردشگری برتر از سفرهای داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد.

جانفشان اضافه کرد: تعداد 305 موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری نیز از طی این مدت از سوی معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برای سرمایه گذاران صادر شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 523

به "صدور 367 مجوز پروانه بهره برداری برای تاسیسات گردشگری استان تهران از ابتدای سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 367 مجوز پروانه بهره برداری برای تاسیسات گردشگری استان تهران از ابتدای سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید