صربستان آماده استقبال گرم از پوتین

به گزارش بالیو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) با هدف تقویت روابط با کشوری که خواهان پیوستن به اتحادیه اروپاست، در راس یک هیئت عالی رتبه وارد صربستان خواهد شد.

صربستان آماده استقبال گرم از پوتین

به گزارش خبرنگاران، پوتین پیش از سفر به بلگراد برخی کشورهای غربی را به بی ثبات کردن منطقه بالکان متهم کرد.

تدابیر امنیتی در پایتخت صربستان شدید شده است. جت های میگ هواپیمای حامل هیئت روسی را اسکورت خواهند کرد و 7000 مامور پلیس در شهر مستقر شده اند.

از ساکنان شهر خواسته شده هنگام عبور کاروان پوتین از خیابان های پایتخت برای تماشا به بالکن ها نروند.

به گزارش بی بی سی، این تدابیر در پی اعتراض مخالفان در هفته های اخیرا علیه الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان، و حزب حاکم اس ان اس صورت می گیرد. معترضان او را به سرکوب آزادی رسانه ها و حمله به مخالفان متهم نموده اند.

علیرغم این تدابیر شدید، گزارش می گردد قرار است ده ها هزار نفر برای استقبال از پوتین هنگام بازدید او از کلیسای سن ساوا، که بزرگترین کلیسای ارتدکس در صربستان است، تجمع نمایند.

هرچند صربستان نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست اما از متحدان نزدیک مسکوست.

پوتین در مصاحبه ای با رسانه های صربستان آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی را به کوشش برای سلطه جویی بر بالکان به وسیله جذب مونته نگرو در ناتو و کوشش برای آوردن مقدونیه به پیمان آتلانتیک شمالی متهم کرد.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این سفر بر روابط تاریخی دو کشور تاکید نمود. گزارش ها حاکیست که دو کشور قرار است 21 توافق از جمله در امور انرژی و دفاعی امضا نمایند.

رئیس جمهوری صربستان مشتاق است از روسیه گاز وارد کند که مایل است به وسیله خط لوله ترک استریم روسیه از بستر دریای سیاه باشد.

پوتین همچنین قول داد همکاری نظامی و فنی با صربستان را تقویت کند.

دبیر: زهرا موسوی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 146

به "صربستان آماده استقبال گرم از پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان آماده استقبال گرم از پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید