طراحی، ساخت و نصب تجهیزات فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی

به گزارش بالیو، خبرنگاران/البرز یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز پیروز شد تجهیزات مختلف پایانه جدید فرودگاه کیش را در زمینه تجهیزات و تکنولوژی های نور و روشنایی باند فرودگاه و همچنین پل های حمل مسافر را طراحی نموده و بسازد.

طراحی، ساخت و نصب تجهیزات فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی

امیررضا برکتین مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه وزارت راه و بخش های مختلف هواپیمایی کشورمان در زمینه تجهیزات فرودگاهی همیشه واردکننده تجهیزات از خارج بودند، گفت: کوشش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و برطرف نیازهای مهم صنعت و استراتژیک هوایی قدم هایی را برداریم و پیروز شدیم دانش بومی روشنایی ال ئی دی (LED) و تجهیزات و تکنولوژی های مختلف و متنوع نور و روشنایی باند فرود هواپیماها و همچنین پل های حمل مسافر در فرودگاه ها را طراحی کرده و بسازند.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به اهمیت فرود هواپیماها به شکل ایمن در فرودگاه ها اظهار داشت: برای فرود ایمن هواپیما دو نکته حائز اهمیت است یکی مربوط به سیگنال های بصری و دیگری مربوط به امواج است.

وی درباره این پروژه مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده اظهار داشت: اهمیت این پروژه به قدری مهم است که مورد توجه شرکت های هوانوردی و هوایی منطقه و دنیا قرارگرفته و ایران به عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه دانش نوین و ایجاد فناوری های لازم را در این زمینه به دست آوردیم اظهار کرد: نور باند فرودگاه ها 33 سرفصل دارد که گام به گام در این زمینه جلو رفتیم و توانستیم 32 سرفصل را با پیروزیت به انجام برسانیم و در منطقه و دنیا نام ایران عزیز را در این حوزه مهم مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه ابتکارات و اختراعات و یافته های این پروژه ها بسیار مهم هستند اظهار داشت: در مراحل مختلف به دنبال پتنت کردن و ثبت آن ها در داخل و خارج از کشور هستم.

لازم به ذکر است طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پایانه فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی نمونه ای از پیروزیت های پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1818

به "طراحی، ساخت و نصب تجهیزات فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی، ساخت و نصب تجهیزات فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید