طرح هایی که استفاده بهتر از یارانه نشر است

به گزارش بالیو، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید اجرای طرح های اعطای یارانه نشر از طریق کتابفروشی ها گزینه بهتر و صحیح تری از مصرف یارانه در حوزه نشر محسوب می گردد.

طرح هایی که استفاده بهتر از یارانه نشر است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر کار اندیش در بیان ارزیابی خود از 9 دوره اجرای طرح های اعطای یارانه نشر از طریق کتابفروشی ها با عنوان تابستانه کتاب، عیدانه کتاب و پائیزه کتاب گفت: برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی در دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح ها یارانه نشر از کانال کتابفروشی ها به مصرف نماینده واقعی کتاب رسید.

او ادامه داد: با اجرای این طرح ها، حضور مردم در کتابفروشی ها رقم خورد تا کتاب را به صورت مستقیم از کتابفروشان خریداری نمایند. این امر کتابفروشی ها را به عنوان یک پاتوق فرهنگی در محله ها و شهرها در معرض توجه قرار می دهد. آماری که از میزان فروش کتاب در این طرح ها منتشر می گردد نشان دهنده تقاضا و میل مردم برای خرید کتاب است که با ارائه یارانه این تقاضا چندبرابر می گردد.

کاراندیش بیان نمود: آنگونه که به نظر می رسد اجرای این طرح ها گزینه بهتر و صحیح تری از مصرف یارانه در حوزه نشر محسوب می شوند چرا که صرفا در حوزه خرید کتاب مصرف می شوند و موسسه خانه کتاب به عنوان مجری این طرح بر مبالغ یارانه ها نظارت دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: موسسه خانه کتاب همچنین در نهمین دوره اجرای این طرح ها به منظور رعایت اصل شفاف سازی و رعایت قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، مبلغ یارانه ای را که به هر استان و کتابفروشی تعلق گرفته در اختیار عموم قرار داده است و این امر از مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که موسسات زیرمجموعه نسبت به شفاف سازی یارانه ها و هزینه ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در طرح تابستانه کتاب 97 توجه ویژه ای به کتابفروشی های مناطق کم برخودار به لحاظ کتاب و کتابفروشی گردیده و این استان ها و کتابفروشی ها شناسایی گردیده و مورد حمایت بیشتری قرار گرفته اند تا از این طریق عدالت فرهنگی از طریق اجرای این طرح ها در سراسر کشور محقق گردد، این نکته ای است که در برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم آمده است. با این شعار که تهران ایران نیست باید به همان کیفیت به مناطق دیگر ایران هم توجه کرد. با این اقدام، کتابفروشی های کوچک هم امکان رشد پیدا می نمایند. در این صورت ما شاهد کتابفروشان پُررونقی در سطح کشور هستیم و تأثیر آن را بر نشر کشور، پخش، ناشران و پدیدآورندگان خواهیم دید.

کاراندیش در انتها گفت: بعد از برگزاری 9 دوره از این طرح ها باید نقاط ضعف و قوت آن ها شناسایی و آسیب شناسی شوند تا در دوره های بعدی بدون عیب و نقص برگزار شوند و همه کتابفروشی های کشور با خیالی آسوده در این طرح ثبت نام نمایند. از دیگر مواردی که کتابفروشی ها را برای مشارکت در این طرح ها ترغیب می نماید پرداخت به موقع مطالبات آنها است که باید در این زمینه چاره ای اندیشیده گردد و ما هم سعی می کنیم در این زمینه با حداقل زمان بتوانیم این مطالبات را پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 28

به "طرح هایی که استفاده بهتر از یارانه نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح هایی که استفاده بهتر از یارانه نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید