عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان سرانجام دنیا نیست

به گزارش بالیو، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با بیان اینکه خروج نیروهای خارجی از افغانستان خاتمه دنیا نیست تاکید کرد که تمام خواسته های طالبان در میز مذاکره قابل بحث است.

عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان سرانجام دنیا نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که رهبران سیاسی افغانستان در حمایت از مذاکرات صلح متحد شوند و یا با عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، منتظر جنگ های تلخ تر و بیشتر باشند.

عبدالله به آسوشیتدپرس گفت که خروج نیروهای خارجی از افغانستان چالش های بزرگی به همراه خواهد داشت اما این برای مردم افغانستان به معنی پایان دنیا نخواهد بود.

وی افزود: به همین دلیل معتقدم که تمام تمرکز ما، باید بر رسیدن به صلح باشد که نه تنها به نفع ما بلکه به نفع طرف مقابل هم است.

عبدالله همچنین از طالبان خواست تا تمام خواسته های خود را در میز مذاکره مطرح کند و ادامه داد: ما آماده ایم که درباره آن ها گفت وگو کنیم، آماده ایم راه حل هایی پیدا کنیم که برای هر دو طرف قابل قبول باشد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اعلام اینکه متقاعد نشده که طالبان خواستار صلح است، گفت که هنوز شاهد تعهد طالبان به صلح نبوده است.

وی تاکیدکرد که طالبان نمی تواند از راستا نظامی پیروز شود.

عبدالله پیش از این نیز با اشاره به خروج نیروهای خارجی و تعویق نشست استانبول گفته بود که طالبان نباید فکر کند پس از خروج نیروهای خارجی می تواند از طریق نظامی پیروز شود.

وی در نشست مشترک کمیسیون های شورای عالی مصالحه تاکید کرد: اگر طوری فکر شود که با خروج نیروهای خارجی، مسئله افغانستان از طریق جنگ حل می شود، این نسخه ای برای ادامه جنگ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1790

به "عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان سرانجام دنیا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان سرانجام دنیا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید