علی اف: با آنکارا و مسکو درباره آتش بس در قره باغ رایزنی می کنیم

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور آذربایجان در سخنانی گفت که این کشور با ترکیه و روسیه برای ایجاد مرکز کنترل آتش بس در منطقه قره باغ رایزنی خواهد نمود.

علی اف: با آنکارا و مسکو درباره آتش بس در قره باغ رایزنی می کنیم

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه با رجب طیب اردوغان همتای تُرکیه ای خود به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، موضوع اصلی مصاحبهی مذکور توافق آتش بس جدید پیرامون مناقشه قره باغ بوده است.

رجب طیب اردوغان در این مصاحبهی تلفنی، آتش بس جدید را گامی درست در جهت حل دائم مناقشه در این منطقه دانست و اضافه کرد: آنکارا و مسکو به طور مشترک فعالیت های مربوط به نظارت بر آتش بس در قره باغ را انجام خواهند داد.

لازم به ذکر است که نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان بامداد سه شنبه (به وقت تهران) با انتشار یک بیانیه اعلام نمود که این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای انتها دادن به جنگ در قره باغ توافقنامه ای را امضا نموده است.

پاشینیان در این بیانیه با اعلام این خبر و تأکید بر آنکه آتش بس برای مردم ارمنستان و شخص او بسیار دردناک است، توضیح داد: این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی کنیم که باخته ایم و این شروع عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود.

وی گفت: در برابر شهدای همه شما زانو می زنم. در برابر همه سربازان، افسران، ژنرال ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری مان دفاع کردند، تعظیم می کنم.

لازم به ذکر است که دور جدید درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از ششم مهرماه امسال و با گلوله باران مواضع یکدیگر شروع شد. به دنبال این رویارویی نظامی، ارمنستان با اعلام شرایط جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً شرایط جنگی اعلام نمود. اما به رغم آنکه دو طرف طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیریها و برقراری آتش بس با یکدیگر به توافق رسیده اند (دو بار با میانجی گری روسیه و یک بار با میانجی گری آمریکا)، درگیریها همچنان ادامه یافته و هر کدام از طرف های درگیر دیگری را به نقض آتش بس متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1408

به "علی اف: با آنکارا و مسکو درباره آتش بس در قره باغ رایزنی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: با آنکارا و مسکو درباره آتش بس در قره باغ رایزنی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید