عمان: امیدواریم ایران و آمریکا مذاکرات خود را تکمیل نمایند

به گزارش بالیو، خبرنگاران: وزیر امور خارجه عمان ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا مذاکرات خود در زمینه پرونده هسته ای را تکمیل نمایند.

عمان: امیدواریم ایران و آمریکا مذاکرات خود را تکمیل نمایند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا مذاکرات خود در زمینه موضوع هسته ای را کامل نمایند.

وزیر امور خارجه عمان در سخنانی مطبوعاتی گفت: امیدواریم که دوطرف مذاکرات جاری کنونی را تکمیل نمایند و آنها در کوشش برای دستیابی به توافقی بر اساس اصل نه زیانی به من برسد و نه دیگری هستند.

وی همچنین ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را همسایه یکدیگر خواند و گفت که بعضی مسائل و تضادها بین آنها وجود دارد که حل و فصل خواهد شد.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان پاسخ به سوالی درباره سیاست میانه رو و معتدل رهبران عمان که منجر به چند دستاورد از جمله در زمینه پرونده هسته ای ایران شد و مسقط نقش مهمی در مذاکرات بین ایران و کشورهای غربی بازی کرد، گفت: پرونده هسته ای، مسئله ای بین المللی است و هرگونه خطری ممکن است جنگ را شعله ور کند.

وی اضافه نمود: عمان و کشورهای شورای همکاری تمایلی به آن ندارند و نقشی در آن نداشته اند.

یوسف بن علوی که در نشستی مطبوعاتی با شماری از روزنامه نگاران عرب در حاشیه دومین سمینار روزنامه نگاران و خبرنگاران در شهر صلاله سخن می گفت، اضافه نمود: نکته اساسی این است که ایران و آمریکا تمایلی به رویارویی ندارند زیرا هر دوی آنها بدنبال راهی برای رسیدن به دیگری بودند.

وی اضافه نمود: ما در این پرونده یا غیر از آن اهدافی مخفی نداشته و فقط بدنبال برقراری ثبات در منطقه بوده ایم و وقتی مسائل پیچیده شد؛ به شکلی با ایران و آمریکا (برای رسیدگی به آنها) کوشش کردیم بویژه که هرگونه اشتباهی - چه بسا غیر عمدی- می توانست شعله جنگ را روشن کند و در آن صورت، کشورهای شورای همکاری اولین زیان را متحمل می شدند.

وزیر خارجه عمان اضافه نمود: از این منظر، آنها به گفته ما گوش فرا دادند و تمایل به پرهیز در درگیری داشتند و این امر اعتماد دو طرف به عمان را تقویت کرد؛ عمانی که با دو طرف در تماس است و امیدواریم که دوطرف مذاکرات جاری در حال حاضر را تکمیل نمایند.

وی اضافه نمود: آنها کوشش می نمایند که به توافقی براساس اصل نه زیانی به من برسد و نه دیگری دست یابند.

یوسف بن علوی همچنین ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را همسایه یکدیگر خواند و گفت: ایران و کشورهای شورای همکاری همسایه هستند. انسان همسایه خود را انتخاب نمی کند. بعضی مسائل و تضادها بین آنها وجود دارد که حل و فصل خواهد شد زیرا این منطقه در طول زمان منطقه ای مهم برای تجارت جهانی در قرون گذشته بوده و خواهد بود... ناگزیر باید جهان به این منطقه توجه داشته باشد و این به نفع ما است که جهان منافع تجاری در این منطقه داشته باشد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 303

به "عمان: امیدواریم ایران و آمریکا مذاکرات خود را تکمیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان: امیدواریم ایران و آمریکا مذاکرات خود را تکمیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید