عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته های مردم است

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت اظهار داشت: عملیات نظامی که ارتش سوریه و متحدانش در استانهای حلب و ادلب علیه تروریستها انجام می دهند در واکنش به خواسته های شهروندان سوری و در واکنش به جنایات برنامه ریزی شده گروههای تروریستی است. این عملیات دقیق و حساب شده در شرایطی است که گروههای تروریستی از حمایت نظامی و لجستیکی نامحدود کشورهای غربی و ادوات آنها در منطقه برخورداند.

عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته های مردم است

در این نامه ها آمده است: گروههای تروریستی و در راس آنها جبهه النصره به اقدامات تروریستی و جنایات خود در استان حلب و حومه آن و استان ادلب ادامه می دهند. گروههای تروریستی مندرج در فهرست تروریسم شورای امنیت به اقدامات خود علیه غیرنظامیان و مراکز و تاسیسات خدماتی و انسانی مانند مدارس و بیمارستانها و مراکز عبادی در استان حلب و حومه آن و استان ادلب ادامه می دهند که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شده اند و بیشتر آنها را زنان و بچه ها و سالخوردگان تشکیل می دهند. همچنین بسیاری از زیر ساختهای شهری ویران شده اند. برای مثال در حملات هفته گذشته 23 نفر فقط در حمله به محله السکری در شهر حلب و محله های مجاور آن در مورخه 16 ژانویه 2020 کشته شده اند.

وزارت خارجه سوریه اعلام نمود: سوریه توجه دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت را به ادامه اقدامات تروریستی جبهه النصره و گروههای تروریستی جلب می نماید. این گروههای تروریستی مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاههای انسانی که طرفهای دست اندرکار در ابوالظهور، الهبیط و الحاضر در حومه ادلب و حلب گگردده اند می گردد و غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار می دهند و این با وجود گذشت دو هفته از افتتاح این گذرگاههاست که به مراکز بهداشتی مجهز شده است تا به زنان و بچه ها و بیماران خدمات رسانی کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه تاکید می نماید که عملیات نظامی که ارتش سویه و متحدانش علیه تروریستها آغاز نموده اند تا نابودی تروریستهای داعش و جبهه النصره که سلامت و امنیت غیرنظامیان سوری را تهدید می نماید، متوقف نخواهد شد و این طبق قانون اساسی و قوانین بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 837

به "عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته های مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته های مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید