فروشگاه های زنجیره ای به استان مالیات نمی دهند

به گزارش بالیو، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروشگاه زنجیره ای میلیاردی سود می نماید و ارزش افزوده و مالیاتش را در استان پرداخت نمی نماید.

فروشگاه های زنجیره ای به استان مالیات نمی دهند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی محمد احمدی عصر روز دوشنبه، نهم مهر ماه 97 در نشست ستاد تنظیم بازار استان اضافه کرد: دستگاه های متولی کالاها و اقلام اساسی مورد احتیاج بازار استان را تهیه و تامین نمایند.

وی اظهارکرد: مدیران نباید در این شرایط منفعل عمل نمایند بلکه باید فعال باشند و کوتاهی ننمایند. در صورت احتیاج کالا از جمله برنج، روغن و شکر در بازار استان باید برای تهیه و تامین، پیگیر باشند و درخواست برای تامین کالاهای مورد احتیاج داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از طرق مختلف از جمله گزارشات مردمی و بازرسان نامحسوس در جریان وضعیت بازار استان قرار می گیرم و از کمبودها و گرانی اطلاع پیدا می کنم.

احمدی توضیح داد: مسئولان و متولیان امر موظفند تنظیم بازار انجام دهند بطوریکه مردم به راحتی به اقلام مورد احتیاج خود دسترسی داشته باشند، وقتی مردم به کالاهای مورد احتیاج خود دسترسی ندارند یعنی در نظارت و تنظیم بازار مشکل وجود دارد. این مسئله دو حالت دارد یا سهم استان از کالاهای اساسی در نظر گرفته گردیده از سوی دولت آمده و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضعیف بوده است و یا این سهمیه نیامده که آمارهایی ارائه گردیده اشتباه است.

وی ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد ذخیره کالای موجود در استان است و اینکه اعلام شود کالا خریداری گردیده و در راه، بندر و سایر استان هاست، قابل قبول نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در اسرع وقت طی نشستی قیمت گوشت قرمز و مرغ کشتار روز استان معین و تصمیم گیری شود تا به اطلاع عموم برسد و در صورت تخلف واحدهای عرضه گوشت و مرغ سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد نمایند.

احمدی بیان نمود: مردم بیشتر از چند نرخی بودن قیمت کالاها و اقلام در بازار نگران هستند که باید مسئولان مربوطه برای اصلاح و برطرف این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید نمود: درصورتی که مواردی در سطح بازار استان مشاهد شود که قیمت روی کالا از کارخانه درج نگردیده متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی به مرکز و سازمان حمایت از مصرف نمایندگان گزارش دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ماموریت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی این است که چنین مواردی را پیگیری و آنالیز نمایند و نظارت قوی و مستمری بر بازار داشته باشند.

گیر بازار استان کجاست؟

احمدی گفت: احساس می کنم در چرخه نظارت بر بازار استان جاهایی گیر افتاده که بخشی از آن به وابستگی های قومی استان مربوط می شود و دود این مسئله به چشم مردم می رود. در برخی از جاها معدود افرادی از بازرسان صنعت، معدن و تجارت بازار تطمیع می شوند که باید بصورت جدی تر بر بازار نظارت شود. یا موضوع را جدی نگرفته اند و یا هم جدی گرفته اند اما در برخی موارد کوتاهی می نمایند که در قسمت دوم قابل بخشش نیست.

تطمیع بازرسان و ناظران بازار بزرگ ترین خیانت به مردم است

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان بازار با کسی تعارف نداشته باشند چراکه معیشت مردم در میان است، ادامه داد: بزرگ ترین خیانت به مردم این است که بازرسان و ناظران بازار تطمیع شوند و کالاهایی که با دلار دولتی وارد بازار شود اما همین کمبود یا نبود این کالاها به علت نبود نظارت بیشتر و بهتر مردم را آزار دهد. نباید وضعیت بازار طوری باشد که موجب نگرانی مردم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: نباید فروشگاه و واحدهای عرضه گوشت قرمز و مرغ، روغن، شکر و برنج خالی شوند بلکه باید سازمان صنعت، معدن و تجارت روزانه کلیه کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم رصد و با تدابیر اندیشیده گردیده، سازکار تقویت موجود بودن این کالاها را فراهم کند.

احمدی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در رابطه با هر کالایی که در سطح بازار استان کمبود داریم با هماهنگی استانداری اقدام به تهیه و تامین کالاهای مورد احتیاج کند. مسئولان مشکل مردم را حل نمایند و مردم را دچار بروکراسی اداری و سلسله مراتب ننمایند، اینکه خود تحریمی کنیم درست نیست.

وی تاکید نمود: مردم زیر فشار قرار دارند بعد ما متولیان و مسئولان دنبال این هستیم که کالایی را بهانه احتمال کاهش قیمت به بازار عرضه نکنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروشگاه های زنجیره ای به ویژه رفاه، افق کورش و خانه کاشانه از زمان تاسیس و راه اندازی در استان تاکنون حتی یک ریال مالیات به استان پرداخت نمی نمایند و مالیات خود را به تهران می پردازند، به نظر می رسد باید اداره امور مالیاتی استان به این مسئله ورود کند تا مالیاتشان در استان پرداخت شود.

احمدی بیان نمود: فروشگاه رفاه زمین استانداری را در بهترین نقطه شهر با رانت گرفته، دو ریال هم به مردم استان یاری نمی نماید(مالیاتش را در استان پرداخت نمیکند) و میلیاردی سود می نماید، بنابراین باید اگر ارزش اضافه کرده و مالیاتی پرداخت می نماید در استان پرداخت شود.

بخشی از مسائل بازار به اهتمامی که در سازمان صمت وجود ندارد برمی شود

وی تاکید نمود: بخشی از مسائل و نقایص بازار استان به اهتمامی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود ندارد، برمی شود که کوتاهی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به سازمان صنعت، معدن وتجارت و تعزیرات حکومتی گفت: مردم دنبال این هستند که با متخلفان و سوءاستفاده نمایندگان بازار استان در کمترین زمان برخورد قاطع و قانونی شود تا آرامش به بازار برشود.

همچنین جعفر گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: باید دستگاه های متولی روزانه بر بازر نظارت داشته باشند تا در زمینه کالاهای مورد احتیاج مردم به خصوص کالاهای اساسی با کمبود روبرو نشویم، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: از 187 تن برنج سهم استان یک گرم هم به علت پیگیری نکردن دستگاه های متولی وارد استان نگردیده است.

گوهرگانی با اشاره به وضعیت قیمت گوشت قرمز در استان بیان نمود: اخیرا میدان عرضه دام زنده استان به بهره برداری رسید و مقرر شد به هر اندازه که کشتارگاه های استان احتیاج دارند به وسیله میدان عرضه دام زنده تهیه و تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در حالی که هر کیلوگرم دام زنده در استان 20 هزار تومان است باید قیمت گوشت قرمز 44 هزار تومان باشد اما متاسفانه هم اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز 57 هزار تومان به فروش می رسد. باید قیمت گوشت قرمز طبق فرمول خاص 120 درصد قیمت دام زنده برای مصرف نماینده یا خریدار باشد اما این مسئله رعایت و با متخلفان نیز برخورد نمی شود.

گوهرگانی توضیح داد: متاسفانه بازار استان متاثر از جو روانی است که به علت نبود نظارت بر بازار ایجاد گردیده است.

نظارت بر بازار همه شهرستان های استان نیست

وی ادامه داد: بازار همه شهرستان های استان چیزی به اسم نظارت ندارند بلکه عرضه و تقاضا قیمت کالاها و اقلام را معین می نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره ای موظفند کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را تامین نمایند، بیان نمود: فروشگاه های زنجیره ای باید وضعیت موجودی کالای خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام نمایند اما متاسفانه فروشگاه رفاه 15 روز مرغ و روغن نداشت، چرا درخواست کالا نداده؟.

داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در سطح بازار استان با کمبود برنج روبرو نیستیم و هر کیسه 10 کیلویی از نوع 1121 به قیمت 76هزار تومان است.

وی در خصوص وضعیت روغن در بازار استان اظهار کرد: روغن و شکر مورد احتیاج مردم و بازار در همه استان ها به وسیله دولت ذخیره سازی نمی شود بلکه به وسیله فروشگاه های زنجیره ای تامین و توزیع می شود.

دیودیده اظهارکرد: چون در بازار برنج مسئله ای نداریم دنبال دریافت سهم استان نرفته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در حال حاضر باید گوشت بره به قیمت 46 هزار تومان در استان بفروش برسد که متاسفانه بین 48 تا 58 هزار تومان فروخته می شود، تاکنون 23 واحد قصابی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی گردیده اند.

درج نشدن قیمت برخی کالاها از کارخانه

دیودیده توضیح داد: قیمت کارخانه برخی کالاها از جمله رب گوجه و دستمال کاغذی درج نمی وند که به سازمان حمایت از مصرف نماینده گزارش داده ایم.

وی ادامه داد: روزانه بازار کالاهای اساسی استان را رصد می کنیم بطوریکه طی یک ماه گذشته 200 واحد صنفی متخلف به علت گرانفروشی، امتناع از فروش کالا و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: سیاست توزیع و عرضه مرغ منجمد بر اساس وضعیت مرغ کشتار روز است.

رضا زیرایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در صورت معرفی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، متخلفان جریمه می شوند که درصورت تکرار تخلف واحد متخلف پلمب خواهد شد اما در برخی موارد متخلفان به صورت غیرمجاز و در حاشیه شهر قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 64

به "فروشگاه های زنجیره ای به استان مالیات نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه های زنجیره ای به استان مالیات نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید