قرائت پیغام شهردار تهران در پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی با شعار شهرهای آسیایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر در غازینتپ ترکیه افتتاح شد. متن پیغام پیروز حناچی شهردار تهران که توسط سکینه اشرفی معاون شهردار قرائت شد به توضیح زیر است:

قرائت پیغام شهردار تهران در پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی

سرکار خانم فاطمه شاهین شهردار محترم غازینتپ

شهرداران محترم

همکاران عزیز

خانم ها و آقایان

برای من مایه افتخار و سربلندی است که امروز به نیابت از جناب آقای دکتر پیروز حناچی، شهردار کاردان تهران، در جمع شما همکاران خوبم از شهرهای آسیایی هستم و پیغام ایشان را خدمتتان می­ خوانم:

خوشحالم از اینکه شهر تهران در شکل گیری و تداوم فعالیت های مجمع شهرداران آسیایی نقش منحصر به فردی داشته است. به نوبه خودم از همکاران خوبم در مجمع شهرداران آسیایی به ویژه شهرداران محترم استانبول، بانکوک، هایکو و غازینتپ و دبیرکل محترم به واسطه زحمات میزبانی و برگزاری اجلاس های دوم تا پنجم و نیز حمایت های بیدریغ آنان از ایده همگرایی و همکاری شهرداران و شهرهای آسیایی، تشکر و قدردانی می نمایم.

آسیا پهناور ترین، پرجمعیت ترین، کهن ترین و متنوع ترین قاره دنیا است و در حوزه های راهبردی طبیعی، تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری دارای تنوع و صندلی ویژه ای است. در این بخش از دنیا که سرنوشت مشترک ما آسیایی ها بر روی آن رقم می خورد؛ تنوع اقلیم، جغرافیا، اقوام، ادیان و مذاهب، زبان ها، فرهنگ ها و شیوه های زیست در حد اعلای خود است که با خود فرصت های بی شماری را به همراه دارد. آسیای امروز در فراوری منابع، فعالیت ها و محصولات اقتصادی، به عنوان نیروی پیش برنده دنیا عمل می نماید.

مجمع شهرداران آسیایی که با ایده نوآورانه مدیریت شهری تهران و با حمایت و همراهی جمع کثیری از شهرداران و مدیران شهری آسیایی در سال 2008 در تهران شکل گرفته است؛ با آرمان : آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر، یک شبکه همکاری فنی و تخصصی بین شهرها، شهروندان، شهرداران، مدیران و متخصصان شهری آسیایی است که برای ارتقای همگرایی و انسجام بیشتر شهرها و شهروندان آسیایی و ساختن شهرهایی بهتر و زندگی با کیفیت تر برای شهروندان کوشش می نماید.

این مجمع هم اکنون فرصتی را فراهم ساخته است که مدیران و اندیشمندان شهری آسیایی با همتایان خود در شهر زیبای غازینتپ به تعامل و تبادل رویکردها، اندیشه ها، دانش و تجارب مدیریت شهری بپردازند. در حقیقت شهرهای آسیایی به جهت موقعیت جغرافیایی شان در طول تاریخ همواره در کانون تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی و جریان های مبادله ای دنیای قرار داشته اند و از دوران تمدن های باستان تا کنون، به مثابه گره ها و حلقه های پیوند دهنده تعاملات تمدنی و دستاوردهای بشری، تجارب ارزنده فرهنگ، تمدن، اقتصاد وشیوه های زیست را متواضعانه در اختیار همدیگر قرار داده اند و از یکدیگر درس ها آموخته اند.

شهرداران محترم

ما نیز ضروری است کوشش هایمان را بیش از هر زمان دیگر، به تامین نیازها و انتظارات حیاتی شهروندان متمرکز نماییم. تردیدی ندارم که ایفای مسئولیت مشترک شهرداران و مدیران شهری و محلی که مهمترین آن تدارک و تجهیز هوشمندانه و تاب آورانه شهرها و نظام های مدیریت آنها برای تامین خواسته های شهروندان است؛ بیش از هر زمان دیگری به دوری از تنش و منازعه و زمینه سازی برای مصاحبه و تبادل تجارب و اندیشه ها بستگی دارد.

مسئولیت ما مدیران شهری و محلی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، در حال افزایش است. ما با همکاری هم و البته با حمایت دولت های مرکزی و ملی، می توانیم به برطرف ناعدالتی ها و نابسامانی ها در شهرهایمان یاری کنیم. ما مدیران شهری در ده سال گذشته، مسیری طولانی را برای همکاری و همگرایی پیموده­ایم و امروز باید صبورتر و شجاع­تر از هر زمان دیگری به شیوه­ای نوآورانه و هوشمندانه در ایجاد شهرهای ایمن و زیست­پذیر و جوامعی تاب­آور، مسئولیت­پذیر و مشارکت­جو با دیدگاهی توانمندساز و امیدآفرین قدم برداریم.

در این مسیر باید تجربیات مشترک خود را پاس بداریم و از تفاوتهایمان به عنوان نقطه قوت بهره بگیریم. این مسیر در جامعه­ای با حضور قومیت­های مختلف و با حضور متکثرتر زنان هموار شده و فضای مدیریتی را نیز متعادل­تر مدیریت می­کند.

دوستان گرامی

مدیریت کلان شهر تهران با تکیه بر عناصر و مولفه های قوی فرهنگی و اجتماعی و مبتنی بر شرایط بومی و محلی خود، تجارب خوبی در مسیر زیست پذیری و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی شهروندان به دست آورده است که آن ها را با صمیمانه و فروتنانه در اختیار شهرهای عضو این شبکه در چارچوب همگرایی و همکاری آسیایی قرار می دهد و بسیار علاقه مند است از تجارب و دستاورد های سازنده شهرهای آسیایی بهره برداری نماید.

بار دیگر ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در کنار هم هستیم و با هم برای آرمان والای شهرهای بهتر و زندگی بهتر کوشش می کنیم، برای همه شما و شهروندان خوب شهرهایتان، سلامتی، رفاه و پیشرفت آرزو می کنم.

در پناه خدا، شاد وسربلند باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 112

به "قرائت پیغام شهردار تهران در پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرائت پیغام شهردار تهران در پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید