معاون وزیر راه: در دوره تحریم تعداد زیادی هواپیما خریدیم ، کوشش آمریکا برای زمین گیر کردن صنعت هوایی کشور

به گزارش بالیو، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دوره تحریم ها توانستیم هواپیما های زیادی خریداری نموده و شرکت های هواپیمایی جدید تاسیس کنیم.

معاون وزیر راه: در دوره تحریم تعداد زیادی هواپیما خریدیم ، کوشش آمریکا برای زمین گیر کردن صنعت هوایی کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، تورج دهقانی زنگنه صبح امروز در مراسم تودیع رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان گفت: صنعت هوایی از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران فراگیری شد. چشم انداز روشنی هم برای خروج از آن وجود نداشت.

وی اضافه کرد: ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) خاطرنشان کرد در 2022 از بحران خارج می شویم بعد خاطرنشان کردند در 2024 از این بحران خارج خواهیم شد، اما پیش بینی ها مرتباً به روز رسانی می گردد. نمی دانیم چه زمانی به وضع عادی برمی گردیم.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت هوایی قبل از این هم دچار تحریم های ظالمانه بود، آمریکایی ها تمام کوشش خود را برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به خرج دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از عابد زاده به عنوان ابرمرد صنعت هوایی یاد کردم که سال ها برای این صنعت زحمت کشیده است در دوره تحریم ها هواپیما های زیادی وارد کردیم، شرکت های هوایی متعددی راه اندازی شد، نیرو های متخصص تربیت کردیم. تعمیر و نگهداری تمامی هواپیما های موجود در کشور به دست نیرو های متخصص داخلی وارد چک ها سنگینی شد. شرکت های دانش بنیان هوایی متعدد تأسیس شده است همه این ها نشان می دهد این صنعت پویا و زنده است.

دهقانی زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه شرکت های هواپیمایی به عنوان ارکان صنعت هوایی در هماهنگی و انسجام خوبی هستند همچنین مراکز آموزشی هوانوردی، شرکت های هندلینگ و خدمات هوانوردی و سایر ذینفعان این صنعت در یک تعامل خوب و مطلوب علیرغم فشار ها به سر برده و خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند.

وی یادآور شد: اقدامات ارزنده ای در دوره عابدزاده در سازمان هواپیمایی کشور در صنعت هوانوردی صورت گرفت که می توان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوب برنامه پنجم توسعه در مجلس اشاره نمود. با اجرای این قانون بسیاری از مسائل صنعت هوایی حل شد، اما همچنان راهی برای رسیدن به نقطه مطلوب صنعت هوایی داریم.

دهقانی زنگنه تاکید نمود: در زمان تصدی من در هما هر موفقیتی حاصل شد متعلق به همایی ها بود و هر نقصانی بود از بنده بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1293

به "معاون وزیر راه: در دوره تحریم تعداد زیادی هواپیما خریدیم ، کوشش آمریکا برای زمین گیر کردن صنعت هوایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر راه: در دوره تحریم تعداد زیادی هواپیما خریدیم ، کوشش آمریکا برای زمین گیر کردن صنعت هوایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید