مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید
به گزارش بالیو، مرگی چنین در اوج درخور بانوی آهنین معماری است. حدید همچون میس ون دروهه و لوکوربوزیه در تاریخ معماری جاودان است. او نماد انسان مدرن است که بی سرزمین چون باد، آزادانه برای آسایش انسان در پنج قاره طراحی کرده و حتی گاهی تکنولوژی و مصالح را تشویق/ وادار به پیشرفت کرده است .

سطح شیب دار این مجموعه مثل یک آبشار متصل، فضاهای نمایشگاه را به هم مرتبط کرده، در حالی که در تمام این سه سطح، تعبیه نمایشگاه و سالن های کوچک به همراه اشیا و تصاویری از مسنر (Masner) را به نمایش گذاشته است.
زاها حدید مهم ترین بانوی تاریخ معماری زمین است. با توجه به سلطه نظام مردسالار در هزاره های متمادی و آغاز جنبش های فمینیستی از اواسط قرن نوزدهم، بانو حدید مانند شیر زنی دلیر بر محدودیت های نظام موجود تاخت و جنگید. او توانست به پشتوانه استادان نوگرایی مانند کانستراکتیویست های روسی به ویژه کازمیر مالویچ، گروه آرشیگرام به ویژه پیتر کوک، برنارد چومی و رم کولهاس و با زحمت و کوشش زیاد، بسیاری از غیرممکن ها را در معماری ممکن سازد. زاها حدید در بسیاری از موارد نخستین بانوی معمار بود که افتخارات مختلف را کسب نمود و هم او بود که بر بی عدالتی برگزارنمایندگان و داوران جایزه پریتزکر اعتراض کرد و در نامه ای خواهان اهدای جایزه پریتزکر سال 1991 به رابرت ونتوری و همسرش دنیس اسکات براون شد. چون داوران جایزه را فقط به ونتوری دادند، در حالی که این زوج معمار در همه کارها به طور مشترک همکاری داشتند .
منبع مقاله: موزه کوهستانی مسنر در رشته کوه های آلپ، از عجایب بانو زاها حدید