مقام ارشد حزب محافظه کار: سرنوشت برگزیت در دستان اتحادیه اروپا است

به گزارش بالیو، رئیس حزب محافظه کار انگلیس بر این باور است که اتحادیه اروپا باید انعطاف پذیری خود را در مورد مرز ایرلند نشان دهد.

مقام ارشد حزب محافظه کار: سرنوشت برگزیت در دستان اتحادیه اروپا است

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جیمز کلورتی رئیس حزب محافظه کار انگلیس امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: اتحادیه اروپا باید انعطاف پذیری خود را درباره مرز ایرلند نشان دهد چرا که مساله برگزیت با توافق یا بدون توافق اکنون به طور عمده به بروکسل بستگی دارد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز اضافه کرد: تصمیم درباره اینکه آیا ما با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم، اکنون به طور عمده ای در دستان مذاکره کنندگان اروپایی است. اصرار اتحادیه اروپا بر موضع خود درباره مرز ایرلند عامل اصلی عدم دستیابی به توافق برگزیت است.

در اسناد محرمانه ای که اخیرا از دولت انگلیس فاش شده ، آمده است: در صورت برگزیت بدون توافق، دولت لندن طرح موسوم به مرز سخت بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را اجرا خواهد نمود چرا که در این صورت بازرسی های گسترده مرزی دیگر کافی نیست.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 324

به "مقام ارشد حزب محافظه کار: سرنوشت برگزیت در دستان اتحادیه اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد حزب محافظه کار: سرنوشت برگزیت در دستان اتحادیه اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید