مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده

به گزارش بالیو، مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

دکتر حسن ضیاءالدینی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای پیشگیری از کرونا در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: ما آموزش ها را از چندی قبل در کل کشور شروع نموده ایم و به منظور ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بخشنامه هایی را با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی به استانها ارسال نموده ایم تا اصول بهداشتی و فردی و نکات سلامت به دانش آموزان آموزش داده گردد.

ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و تامین صابون مایع مدارس

وی اضافه نمود: امروزه کنترل و نظارت بهداشت محیط مدارس نیز در دستور کار است به عنوان مثال به مدارس توصیه نموده ایم تمیز کردن دستگیره درها که بچه ها بیشتر با آن در ارتباط هستند و ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی و تامین صابون مایع برای سرویس های بهداشتی را انجام دهند.

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین کنترل نظارت اصول بهداشتی مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه و آموزش های پیشگیرانه نیز از مدارس خواسته شده است.

وی در ادامه توصیه هایی برای دانش آموزان به منظور پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی داشت و گفت: توصیه می گردد دانش آموزان هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را بگیرند، مرتب دستهایشان را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری نمایند. ما این آموزش ها را از هفته گذشته شروع نموده ایم.

دانش آموزان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند/مسئله ای بابت غیبت ها وجود ندارد

ضیاءالدینی همچنین توصیه ای به خانواده ها داشت و بیان کرد: به خانواده ها تاکید کردیم اگر فرزندشان دچار تب یا علائم سرماخوردگی شد تا بهبودی کامل به مدرسه نیاید. هیچ مسئله ای به لحاظ غیبت از سوی مدرسه وجود ندارد و به مدیران مدرسه تاکید کردیم که با والدین همکاری نمایند تا در پیشگیری از کرونا ویروس با همکاری همه مردم پیروز شویم.

برنامه آموزش و پرورش برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در مدارس

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجه ننمایند زیرا این بیماری نیز با پیشگیری قابل کنترل است، در پاسخ به پرسشی درباره توزیع ماسک و وسایل ضد عفونی نماینده در سطح مدارس گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و هر قسمت آموزش و پرورش وظیفه ای در این زمینه بر عهده خواهد داشت.

وی اضافه نمود: امروز (شنبه) نیز کمیته ای در این باره تشکیل می گردد. در استان ها برای امور سلامت و تامین وسایل و مایحتاج بهداشتی چون صابون مایع بودجه گذاشته شده و خود مدارس قرار است این تجهیزات را در صورت احتیاج خریداری نمایند.

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته گذشته جلساتی در قالب ویدئو کنفرانس با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، مدیران کل و معاونین و روسای آموزش و پرورش برگزار و موارد لازم اطلاع رسانی شده است گفت: نکات بهداشت فردی و جمعی در سایت معاونت تربیت بدنی نیز بارگذاری شده و استان ها می توانند از دستورالعمل ها و پوسترهای بهداشتی آماده شده استفاده نمایند.

هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم

وی ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی به کرونا در مدارس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع رسانی نمایند ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

ضیاءالدینی در انتها تأکید کرد که خانواده ها نگران نباشند چرا که تجربه آنفولانزای پرندگان را نیز در سال 88 داشتیم و توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 911

به "مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید