نظارت هند بر تحرکات چین در دوکلم با هواپیمای شناسایی پوسایدون

به گزارش بالیو، بوئینگ پی-8 پوسایدون نیروی دریایی هند در جریان بن بست نظامی 73 روزه میان هند و چین در کوه های دوکلم برای نظارت بر تحرکات نیروهای چینی به پرواز درآمد.

نظارت هند بر تحرکات چین در دوکلم با هواپیمای شناسایی پوسایدون

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، بیپین راوات، رییس ستاد ارتش هند در هنگام صحبت درباره لزوم همکاری سه نیروی ارتش (هوای، دریایی و زمینی) در زمینه چالش های امنیت ملی، استفاده از این هواپیما را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری پرس تراست آو ایندیا (Press Trust of India)، روات به گروهی از خبرنگاران گفت: هواپیمای پی-8 نیروی دریایی هند در جریان بن بست نظامی به دوکلم اعزام شد.

نیروهای چین و هند از 16 ژوئن 2017 پس از توقف ساخت جاده ای در مناطق مورد مناقشه میان دو کشور به مدت 73 روز در بن بستی نظامی گیر افتادند که احتمال بروز جنگ میان دو طرف را افزایش داد. این بن بست اما پس از بیش از 10 دور مذاکره میان دیپلمات های دو طرف در 28 اوت 2017 انتها یافت.

این هواپیما همچنین برای نظارت بر تحرکات نیروهای پاکستانی پس از حمله تروریستی سال گذشته میلادی در پولواما در منطقه جامو و کشمیر نیز اعزام شد.

یک کارشناس نظامی هندی این هواپیما را قدرتمندترین ابزار نظارتی چه در دریا و چه در کوهستان دانسته و اظهار نموده که این هواپیمای نظارتی نقشی کلیدی در تصمیم گیری ها طی بن بست دوکلم داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 782

به "نظارت هند بر تحرکات چین در دوکلم با هواپیمای شناسایی پوسایدون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت هند بر تحرکات چین در دوکلم با هواپیمای شناسایی پوسایدون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید