نگرانی از نفوذ چشمگیر داعش در مالزی

به گزارش بالیو، نفوذ چشمگیر داعش در مالزی نگرانی مردم و مسئولان این کشور مسلمان را به همراه داشته است.

نگرانی از نفوذ چشمگیر داعش در مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) از مالزی، بعضی از تحلیلگران بر این عقیده هستند که کشورهای جنوب شرق آسیا پایگاه مهمی برای فعالیت های آینده گروه تروریستی داعش به شمار می روند و در این میان مالزی و اندونزی همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده اند.

انتشار اخبار مختلف در مورد پیوستن مالزیایی ها به داعش و همچنین مشارکت آنها در فعالیت های تروریستی طی ماه های گذشته نگرانی های زیادی را دامن زده است.

در یکی از تازه ترین اخبار در این خصوص که روزنامه مالای میل چاپ مالزی به انتشار آن اقدام نموده، عنوان شده است که شماری از بچه ها مالزیایی برای انجام حملات ترویستی توسط گروه داعش آموزش می بینند.

ایوب خان، افسر بلندپایه بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت که پلیس در جریان شروع به کار دو کمپ آموزش بچه ها در سوریه است که در آنجا اعضای گروه تروریستی داعش بیش از 500 کودک از کشورهای مختلف دنیا را برای انجام حملات تروریستی به هنگام بازگشت به کشورهایشان آموزش می دهد.

وی توضیح داد که یکی از این کمپ ها به آموزش بچه ها از کشورهای جنوب شرق آسیا متمرکز است و در آن برای آموزش از زبان اندونزیایی استفاده می نمایند.

وی اضافه کرد: اعتقاد بر این است که به احتمال بسیار زیاد در این کمپ بچه ها مالزیایی به همراه بچه های از اندونزی تحت آموزش باشند.

این روزنامه در گزارش دیگری تصریح نموده است که بر اساس برآوردها دستکم 50 هزار مالزیایی هوادار گروه تروریستی داعش هستند.

مالای میل به نقل از لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل مالزی که رئیس انجمن چینی های این کشور نیز به شمار می رود، می نویسد که بر اساس تخمین های پلیس گروه تروریستی داعش دستکم 50 هزار هوادار در مالزی دارد.

این مقام مالزیایی تصریح می نماید که اگر تنها یک صدم این هواداران داعش به افراط گرایی روی بیاورند و اگر آنها به بخش های مختلف مالزی حمله نمایند، آنگاه دچار مشکل بزرگی خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 529

به "نگرانی از نفوذ چشمگیر داعش در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از نفوذ چشمگیر داعش در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید