هشدار روسیه به آمریکا برای استفاده از بمب افکن های اتمی در رزمایش ناتو

به گزارش بالیو، سفارت مسکو در واشنگتن در زمینه تصمیم پنتاگون برای استفاده از بمب افکن های اتمی B-52H در رزمایش دریایی ناتو در نزدیکی مرز های روسیه هشدار داد.

هشدار روسیه به آمریکا برای استفاده از بمب افکن های اتمی در رزمایش ناتو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت روسیه به برگزاری رزمایش عظیم کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور واکنش نشان داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سفارت مسکو در واشنگتن از تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای استفاده از بمب افکنهای راهبری B-52 با قابلیت حمل کلاهک اتمی در رزمایش بالتاپس(Boltops) 2021 نیروهای ناتو انتقاد شدیدا انتقاد کرد و آن را اقدامی تحریک کننده و بستن شمشیر از رو خواند.

سفارت روسیه در آمریکا همچنین تاکید نمود، استفاده از بمب افکنهای اتمی B-52H در طول این رزمایش یک رفتار تحریک آمیز دیگر است. این قبیل اقدامات باعث تشدید شرایط در اروپا و بدتر شدن فضا روابط پیش از نشست مهم جو بایدن و ولادیمیر پوتین است. ما از آمریکا می خواهیم در این تصمیم خود درباره امنیت اروپا بازنگری نموده و فعالیتهای خطرناک نزدیک مرزهای روسیه را متوقف کند.

رزمایش عظیم بالتاپس، عظیمترین رزمایش دریایی بین المللی در دریای بالتیک است که از سال 1971 سالانه در ماههای ماه و ژوئن برگزار می گردد. رزمایش 2021 بین روزهای 6 تا 18 ژوئن با مشارکت بیش از 4 هزار نظامی، 6 هواپیمای نظامی از 16 کشور عضو ناتو از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد و فنلاند در حال برگزاری است.

نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام نیز هفته گذشته یک رزمایش دریایی گسترده را برگزار کردند.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه نیز روز پنجشنبه از شروع رزمایش نظامی گسترده این کشور در بخش میانی اقیانوس آرام اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود بیان کرد: در حال حاضر تمرین بخش های مختلف نیروی دریایی در بخش میانی اقیانوس آرام بر اساس طرح آموزش فرماندهی و گروه های وابسته به نیروی دریایی در اقیانوس آرام در حال اجرا است.

بر اساس گزارش ها، در این رزمایش 20 کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی و زیردریایی و 20 جنگنده مشارکت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1808

به "هشدار روسیه به آمریکا برای استفاده از بمب افکن های اتمی در رزمایش ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به آمریکا برای استفاده از بمب افکن های اتمی در رزمایش ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید